• پنجشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401092416518
  • خبرنگار : 50513

استاندار زنجان:

برخی اختیارات به استان‌ها داده شود

برخی اختیارات به استان‌ها داده شود

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: مدیران قدرت ریسک کردن و جسارت بیشتر در چارچوب قانون را داشته باشند.

محسن افشارچی شامگاه امروز (۲۴ آذرماه) در جلسه شورای اداری استان زنجان که با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: آسیب‌های استان زنجان در وقایع اخیر به نسبت کشور کمتر بوده است. مردم زنجان همواره در صحنه حضور داشتند و از انقلاب و ارزش‌های انقلاب دفاع کرده‌اند.

وی افزود: ۴۳ سال است که در یک نبرد اقتصادی با نظام سلطه هستیم و اصل مشکل نیز در همین مسئله نهفته است. هر چه قوی‌تر می‌شویم دشمنی‌ها و فشارها نیز بیشتر می‌شوند.

افشارچی با بیان اینکه بر مبنای این فشارها، سازوکارهای این روند توسعه پیدا نکرده است، تصریح کرد: ناکارآمدی‌ها را نقطه‌زنی می‌کنیم و سعی بر گره‌گشایی داریم و اتفاقات مثبتی را نیز شاهد هستیم؛ اما اینها برای مقابله کافی نیستند و باید روندی را در پیش بگیریم‌ که بتوانیم تمرکززدایی کنیم.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: ساختار حکمرانی در ساختار نظام ما عمودی است و این مسئله باعث شده جزیره‌ای عمل کنیم. باید یک نگاهی ایجاد شود که در حوزه حکمرانی تمرکززدایی داشته باشیم.

افشارچی با بیان اینکه برخی اختیارات باید به استان‌ها داده شود، متذکر شد: استان‌ها به دردهای خود آگاه‌تر هستند؛ ما نیازمند تغییرهای بزرگ هستیم.

استاندار زنجان اضافه کرد: بودجه‌ دریافتی استان کافی نیست. استان زنجان ظرفیت‌های خوبی در اغلب حوزه‌ها دارد؛ میزان بهره‌مندی از  بودجه در استان در مقایسه با استان‌های اطراف آزاردهنده است.

مقام عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه باید به حکمران محلی اعتماد کرد و پشتش ایستاد تا اتفاقات خوبی بیفتاد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی باید دست حکمران‌های محلی را بازتر بگذارند و مدیران قدرت ریسک کردن و جسارت بیشتر در چارچوب قانون را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha