• جمعه / ۲۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401092516710

نمایشگاه گردشگری پارس وعده‌ای که عملی نشد

نمایشگاه گردشگری پارس وعده‌ای که عملی نشد

ایسنا/فارس یکماه قبل و در آئینی با حضور مسئولان ارشد و فعالان حوزه گردشگری استان فارس، پوستری رونمایی شد و مسئولان یک به یک آن را به امضایی آراستند، امضاهایی که تنها بر تن بی جان کاغذ ماند تا وعده‌ای دیگر معطل ناهماهنگی و بی برنامگی بماند.

بیست و چهارم مهرماه، یکی از هتل‌های شیراز میزبان مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه گردشگری پارس بود، رویدادی که سال‌های قبل از کرونا به شکل برنامه‌ریزی شده و منظم برگزار شد و تاثیراتی هم برجای گذاشت؛ کرونا که آمد، چراغ قرمز مقابل همه برنامه‌های جمعی روشن شد تا موتور بخش‌های مختلف و اثرگذار در مسیر رشد و توسعه خاموش شود و گردشگری یکی از موتورهای تازه روشن شده توسعه بود که پشت این چراغ، خاموش و زیانی هنگفت متحمل شد.

طی حدود سه سال گذشته، جز در مقاطعی که به دلیل تعطیلات، اندکی خون در رنگ‌های پلاسیده گردشگری استان فارس جریان پیدا کرد، این بخش رکودی جانفرسا را تجربه کرده است؛ رکودی که چراغ بعضی از کسب و کارهای مرتبط اعم از اقامتی، پذیرایی، تورگردانی، مسافرتی و .... را برای همیشه خاموش و شمار زیادی از افراد شاغل را بیکار و راهی سایر مشاغل، به ویژه تاکسی اینترنتی! کرد.

به گزارش ایسنا، در این روزهایی که حال بد گردشگری را می‌توان با تزریق داروهای تقویتی، نظیر برگزاری نمایشگاه و رویدادهای مختلف خوب کرد، قرار شد تا نمایشگاه پارس، تسهیل و تقویت کننده اراده برای حرکتی حساب شده و مستمر در مسیر رونق گردشگری و جاری شدن عواید آن در بخش‌های مختلف جامعه باشد، اما روز وعده داده شده گذشت و نمایشگاه برگزار نشد و مسئولان با طفره رفتن از مسئولیتی که دارند، انگشت اتهام را به سمت مجری دراز کردند.

در این روزها حال گردشگری خوب نیست و به گفته برخی از مسئولان این حوزه تخصصی ۸۵ درصد از تورهای ورودی به ایران‌ لغو شده و گردشگری داخلی هم به دلایل متعددی بی رمق به حیات ادامه می‌دهد، شاید برگزاری نمایشگاه پارس، نشانه‌ای از عزم مسئولان برای حمایت از فعال شدن دوباره گردشگری می‌توانست باشد و موجب نشاط و شادابی و امید در جامعه شود.

مسئولان بدون آنکه پاسخ روشن و دقیقی به علت برگزار نشدن نمایشگاه گردشگری پارس بدهند، مجری و برگزار کننده این نمایشگاه تخصصی را عامل اصلی در عملی نشدن وعده‌هایشان می‌دانند و تقصیر را از حوزه مسئولیتی خود، دور می‌کنند.

مسئولانی که روز 24 مهر در ضیافت هتل پارس، بال‌های پارچه قرمز کشیده شده روی پوستری را با لبخند کنار زدند و هر کدام امضایی فاخر، روی پوستر انداخته و یادگاری نوشتند، حالا در پاسخ به چرایی توقف وعده‌شان، ناهماهنگی در سطح شهرستان، ضعف در اجرا و عملکرد مجریان و متولیان را به عنوان علت اصلی مطرح می‌کنند.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه پارس که پوستر آن روز 24 مهر رونمایی شد، به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، قرار بود میعادگاهی برای عرضه و نمایش و معرفی توانمندی‌ها، در سطحی بین المللی باشد.

سید موید محسن‌نژاد، در آن مراسم گفته بود: " در گذشته دو نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی جدای از هم تحت عنوان بازار گردشگری خاورمیانه برگزار می‌شدند اما پیشنهاد داده شد تا این نمایشگاه تحت عنوان پارس برگزار و دو رویداد در این نمایشگاه ادغام شدند تا رویداد غنی تری برگزار شود و مخاطبین از سطح ملی و بین‌المللی حضور پیدا کنند."

او با بیان اینکه بخشی از نمایشگاه‌ها به معرفی جاذبه‌های گردشگری اختصاص دارد، افزوده بود: "رسالت‌ها ما توسعه، بازاریابی، فروش، تنوع بخشیدن و کاربردی کردن صنایع دستی در کنار این نمایشگاه گردشگری است."

مدیرکل میراث فرهنگی فارس، البته در بخشی از سخنان خود در آن مراسم، با اشاره به اینکه همدلی رکن اصلی ارتقاء جایگاه استان در حوزه گردشگری است، از طرح پیشنهاد تشکیل شورای سیاستگزاری برگزاری نمایشگاه بین المللی پارس خبر داده و اعلام کرده بود که یکی از رسالت‌های مهم اداره کل تحت مدیریت او، توجه به برگزاری رویدادهایی نظیر نمایشگاه است!

به گزارش ایسنا، مسئولان وعده داده‌اند که طی روزهای آینده، به شکلی شفاف به بیان دلایل برگزار نشدن این رویداد، بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha