• شنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1401092617087

هدفگذاری تعامل جامعه و صنعت با دانشگاه در جشنواره ملی امیرکبیر

هدفگذاری تعامل جامعه و صنعت با دانشگاه در جشنواره ملی امیرکبیر

ایسنا/البرز دبیر علمی جشنواره ملی امیر کبیر از رقابت برترین پایان‌نامه‌های تقاضامحور در سومین دوره این جشنواره خبر داد.

محمد نبیونی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این جشنواره در دو سال گذشته با رقابت بین پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکترای کارفرما محور برگزار شد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان البرز ادامه داد: پایان نامه‌هایی که از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ دفاع شده‌اند و دارای گواهی کارفرما هستند در هفت گروه آموزشی شامل علوم پزشکی، علوم دامی، دامپزشکی، علوم انسانی، هنر و معماری، فنی و مهندسی و علوم پایه از سراسر کشور به دبیرخانه می‌رسند و مورد داوری قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: فراخوان این جشنواره که با همکاری جهاد دانشگاهی، اتاق بازرگانی و بنیاد نخبگان برگزار می‌شود آغاز شده و تا پایان دی ماه پایان‌نامه‌ها دریافت و مورد داوری قرار می‌گیرند.

نبیونی با اشاره به اینکه در جشنواره اول ۱۲۰ پایان‌نامه‌ و سال دوم ۲۵۰ پایان نامه دریافت شد، ابراز امیدواری کرد که امسال تعداد پایان نامه‌های ارسالی افزایش یابد.

وی افزود: در دو سال گذشته با شیوع کرونا مواجه بودیم و محدودیت‌هایی وجود داشت ولی امسال شرایط بهتر است.

وی هدف از برگزاری جشنواره را افزایش تعامل جامعه و صنعت با دانشگاهیان عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات دانشگاه‌ها در اجرایی شدن پایان‌نامه‌ها از سمت دانشگاه این است که بخش صنعت و جامعه از پایان نامه‌ها حمایت نمی‌کنند و از طرفی کارفرماها در بخش خصوصی و دولتی گلایه‌مند از نبود این تعامل هستند.

نبیونی این اقدام را زمینه‌ای برای تقاضا محور شدن پایان‌نامه‌ها عنوان کرد و گفت: به این ترتیب تقاضا محور شدن پایان‌نامه‌ها در دستور کار دانشجویان، اساتید و همچنین بخش‌های اجرایی از جمله بخش خصوصی و دولتی قرار می‌گیرد.

دبیر علمی جشنواره ملی امیر کبیر ادامه داد: پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که دانشی هستند نیز از اهمیت برخوردارند اما پایان نامه‌هایی که می‌توانند مشکلی را برطرف کنند، مد نظر قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha