• شنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401092617235
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیر کل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان خبر داد؛

افتتاح ۸۵۴ واحد مسکونی روستایی تا پایان سالجاری در سیستان و بلوچستان

افتتاح ۸۵۴ واحد مسکونی روستایی تا پایان سالجاری در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان از افتتاح ۸۵۴ واحد مسکونی روستایی تا پایان سالجاری در این استان خبر داد.

مصطفی بیک مداح در گفت وگو با ایسنا- افزود: این نهاد ساخت ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی مقاوم را با بهره گیری از تسهیلات ۲۰۰ میلیونی تومانی با کارمزد ۴ درصد و استفاده از نظارت و نقشه رایگان و مصالح دولتی در سالهای اخیر در استان آغاز کرده است که تاکنون ۶۰۰۰ واحد آن به اتمام رسیده و پیش بینی می شود تا پایان امسال نیز ۸۵۴ واحد دیگر نیز به اتمام برسد.

وی گفت: همچنین تا پایان امسال ۷۵ واحد مسکن احداثی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های دلگان، سیب و سوران و مهرستان آماده بهره برداری می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی در استان گفت: از محل اعتبارات مقاوم سازی امسال ۱۱ هزار واحد سهمیه بهسازی مسکن روستایی به استان اختصاص یافته است که تاکنون چهار هزار سهمیه آن به بانک ها ابلاغ شده است.

بیک مداح افزود: تمام تلاش بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان بر این است تا همگام با برنامه کشوری تا سال ۱۴۱۰ تمام واحدهای مسکن روستایی استان مقاوم سازی شده باشند.

وی از رشد دو و نیم برابری برنامه های اجرای طرح هادی در سالجاری در سیستان و بلوچستان خبر داد و تصریح کرد: امسال اجرای طرح هادی در ۳۷۴ روستای استان در اولویت کاری این نهاد قرار گرفت که در صورت تحقق آنها شاخص برخورداری روستاهای استان از اجرای طرح هادی به ۲۹ درصد خواهد رسید.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین در سالجاری از محل اعتبارات ملی و استانی قیر مصرفی و تفاهمنامه با فرمانداری ها و دهیاری ها ۱۴۰ طرح هادی در استان اجرا شد که بخش قابل توجه از آنها تاکنون به اتمام رسیده است.

بیک مداح اضافه کرد: ۳۳ پروژه ساماندهی معابر روستایی در سیستان و بلوچستان نیز تا پایان امسال تکمیل و به اتمام می رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha