• شنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401092617286
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل راه‌وشهرسازی گلستان خبر داد:

اجرای ۳۳ پروژه سکونتگاه‌های غیررسمی در گلستان/ عدم تخصیص قیر رایگان در سال‌جاری

اجرای ۳۳ پروژه سکونتگاه‌های غیررسمی در گلستان/ عدم تخصیص قیر رایگان در سال‌جاری

ایسنا/گلستان مدیرکل راه‌وشهرسازی گلستان از اجرای ۳۳ پروژه سکونتگاه‌های غیررسمی در استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در هشت محله شهرهای گرگان و گنبدکاووس اجرا شده است.

مهدی ملک صبح امروز شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ در جریان سفر "محمد آیینی" معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدید از وضعیت پروژه‌های بازآفرینی گلستان و محله‌های هدف بازآفرینی و سکونتگاه‌های غیررسمی شهرهای گرگان، رامیان و گنبدکاووس، مدرسه صالحیه و مسجد گلشن از مهمترین اهداف سفر معاون وزیر راه‌وشهرسازی به استان است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی گلستان با اشاره به اینکه آسفالت بازآفرینی محله انجیراب شهر گرگان و محوطه‌سازی امامزاده 9 تن گرگان با حضور این مقام کشوری افتتاح می‌شود، ادامه داد: نشست با نماینده ولی‌فقیه در گلستان و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر راه‌وشهرسازی به استان است.

وی از افتتاح پروژه‌های آسفالت بازآفرینی توسط معاون وزیر راه‌وشهرسازی در جریان سفر امروز خبر داد و یادآور شد: میزان قیر تخصیص یافته در سال ۱۴۰۰ به شهرداری‌های استان ۲ هزار و ۱۳۲ تن به ارزش ۲۰۳ میلیارد و ۱۲۷ میلیون ریال است.

ملک در خصوص تخصیص سهمیه قیر رایگان به شهرهای استان جهت آسفالت محلات هدف توضیح داد: سهمیه قیر در سال ۱۳۹۷ حدود هزار و ۴۷۰ تن بود که پروژه‌هایی در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، گمیشان و بندرگز اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه بین سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ سهمیه قیر رایگان به استان اختصاص داده نشد، خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۱ تاکنون هیچ سهمیه‌ای تخصیص پیدا نکرده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی گلستان در ادامه از وضعیت بافت‌های ناکارآمد استان در شهرهای بالا و کمتر از ۲۵ هزار نفر سخن گفت و تصریح کرد: مساحت کل بافت‌های ناکارآمد استان در محدوده شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر حدود ۱۱ هزار و ۵۰۸ مترمربع ثبت شده که مساحت بافت‌های ناکارآمد هزار و ۵۵۵ مترمربع، بافت تاریخی ۱۵۲ مترمربع، سکونتگاه‌های غیررسمی ۴۲۸ مترمربع و محلات هدف بازآفرینی حدود ۲هزار و ۱۳۵ مترمربع و مساحت کل محدوده شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر حدود ۱۶ هزار و ۷۸ مترمربع ثبت شده که مساحت بافت‌های ناکارآمد ۲هزار و ۳۴ مترمربع، بافت تاریخی ۳۳۲ مترمربع، سکونتگاه‌های غیررسمی ۴۲۸ مترمربع و محلات هدف بازآفرینی حدود ۲هزار و ۸۹۴ مترمربع است.

وی اقدامات و فعالیت‌های اداره‌کل راه‌وشهرسازی گلستان در سکونتگاه‌های غیررسمی استان را ۳۳ پروژه برشمرد و اضافه کرد: این پروژه‌ها در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ارزش ۲۱۱ میلیارد و ۶۲۸ میلیون ریال در هشت محله شهرهای گرگان و گنبدکاووس اجرا شد.

گفتنی‌است، معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جریان سفر به استان گلستان در جلسات ستاد بازآفرینی استان، شرکت عمران و مسکن‌سازان و همکاران اداره بازآفرینی شرکت می‌کند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha