• شنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401092617462
  • خبرنگار : 50184

افتتاح دفتر امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه رازی کرمانشاه

افتتاح دفتر امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه رازی کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه دفتر امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه رازی کرمانشاه افتتاح شد.

دکتر شهاب مرادخانی مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه رازی کرمانشاه، امروز(۲۶ آذر) در مراسم افتتاحیه این دفتر، با اشاره به آغاز پذیرش دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه رازی از سال ۱۳۸۴، اظهار کرد: با وجود سابقه خوب دانشگاه رازی در پذیرش دانشجویان غیرایرانی، متاسفانه طی این مدت مرکز آموزش زبان فارسی و دفتر کنسولی منجسمی نداشتیم تا به برخی از نیازهای این دانشجویان پاسخ دهد.

وی از شروع پیگیری‌ها برای راه اندازی این دو دفتر از سال گذشته یاد کرد و گفت: باتوجه به پیگیری ها و رایزنی‌های انجام شده، توانستیم طی یک ماه اخیر مجوز راه اندازی هر دو دفتر را از وزارتخانه بگیریم که مرکز آموزش زبان فارسی چند روز پیش و دفتر امور کنسولی هم امروز(شنبه) افتتاح و راه اندازی شد.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه رازی به تحصیل حدود ۴۱۰ دانشجوی غیر ایرانی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در دانشگاه‌های استان کرمانشاه جمعا سه هزار دانشجوی غیرایرانی تحصیل می‌کنند که راه اندازی دفتر کنسولی فرآیند تحصیل آنها را تسهیل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دفتر امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی می‌تواند امور اداری این دانشجویان را در کمترین زمان ممکن انجام دهد و دیگر نیازی نیست که برای انجام این اقدامات مدام با وزارتخانه مکاتبه داشته باشیم.

مرادخانی اضافه کرد: دفتر امور کنسولی دانشگاه جزو دفاتر درجه اول محسوب می‌شود، به این معنا که از حداکثر اختیارات یک دفتر امور کنسولی برخوردار است.

وی در پایان اعلام کرد: دانشجویان غیرایرانی دانشگاه‌های استان کرمانشاه می‌توانند از این پس برای انجام امور کنسولی خود به دانشگاه رازی مراجعه کنند.

افتتاح دفتر امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه رازی کرمانشاه

جذب و پذیرش دانشجویان غیرایرانی باید تسهیل شود

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم، حمزه سلیمانی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه از موقعیت استراتژیک کرمانشاه گفت و اظهارکرد: کرمانشاه تمایز خاصی با بسیاری دیگر از استانهای کشور دارد که یکی از مهمترین مولفه‌های تاثیرگذار در این تمایز، همجواری آن با کشور عراق است.

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه حدود ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد، مرزی که در گذشته بیشتر برای ما تهدید بود تا یک فرصت، اما امروز با اقدامات و تلاش شبانه روزی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی آرامشی در این مرزها حاکم شده و باعث شده تا به آن به عنوان یک فرصت هم نگاه کنیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه مرز می تواند فرصتی برای توسعه استان در حوزه های مختلف باشد، اظهار کرد: توسعه روابط بین المللی در سطوح علمی و دانشگاهی هم یکی از این حوزه‌ها است.

وی ادامه داد: البته با همکاری دستگاه های عضو کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استانداری، از چندسال پیش دانشگاه‌های استان موضوع جذب و پذیرش دانشجویان عراقی را آغاز کرده‌اند، اما هنوز تا رسیدن به هدف اصلی که همان بین المللی سازی دانشگاه‌های استان است، فاصله داریم.

سلیمانی یکی از راه های تحقق این هدف را تسهیل و روان سازی جذب و پذیرش دانشجویان غیرایرانی خواند و گفت: خوشبختانه با افتتاح دفتر امور کنسولی در دانشگاه رازی تا حدودی راه برای جذب و پذیرش بیشتر دانشجویان غیرایرانی باز شده و کلیه امور این دانشجویان از صدور پاسپورت و گذرنامه گرفته تا موضوع تردد و اقامت آنها راحت‌تر انجام می‌شود.

وی این نکته را هم یادآورشد که راه اندازی این دفتر به معنای قطع رابطه دانشگاه رازی و اداره امور کنسولی با نهادهای سیاسی، امنیتی و انتظامی نیست، بلکه این نهادها هم به عنوان نهادهای راهبردی همواره در کنار دانشگاه رازی در راستای برطرف کردن مشکلات و دغدغه های دانشجویان خارجی قرار دارند.

افتتاح دفتر امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه رازی کرمانشاه

هر دانشجوی خارجی یک فرصت طلایی فرهنگی است

در ادامه سید ناصر موسوی مسئول امور کنسولی دانشجویان استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه به هر دانشجوی خارجی باید به عنوانی یک فرصت طلایی فرهنگی نگاه کرد، افزود: حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه فرصت گرانقیمتی است که در اختیار ما قرار گرفته و باید از ابعاد مختلف از این فرصت استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: دانشجویان عراقی تمایل دارند در دانشگاه‌های کرمانشاه از جمله دانشگاه رازی تحصیل کنند که این نشان از بنیه قوی علمی و ارائه خدمات مطلوب این دانشگاه دارد.

مسئول امور کنسولی دانشجویان کرمانشاه با تاکید بر اینکه دانشگاه های کرمانشاه ظرفیت پذیرش تعداد دانشجوی بیشتری دانشجوی غیرایرانی را هم دارند، گفت: در این راستا، شرکت‌های جذب دانشجو باید فعال‌تر باشند.

به گفته این مسئول، افزایش خدمات، بالا بردن قدرت علمی و ایجاد رفاه و آرامش برای دانشجویان غیرایرانی می‌تواند زمینه‌ای برای جذب دانشجویان خارجی بیشتری در کرمانشاه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha