• شنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401092617517
  • خبرنگار : 50187

رهایی ۵ نفر از قصاص با گذشت اولیای دم در جیرفت

رهایی ۵ نفر از قصاص با گذشت اولیای دم در جیرفت

ایسنا/کرمان رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ محکوم به قصاص با پیگیری و پادرمیانی شورای حل اختلاف مستقر در زندان و با گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافته اند.

اصغر ستایی مختاری در نشست کمیته صلح و سازش زندان جیرفت بیان کرد: تلاش و پیگیری های شورای حل اختلاف زندان جیرفت، با همکاری کمیته صلح و سازش اداره زندان در جلب رضایت تعداد زیادی از شکات پرونده های جرائم غیر عمد ومحکومیت مالی به ثمر نشست.

این مقام قضایی اظهار کرد: در این  نشست تعداد ۱۳ نفر از شکات و زندانیان جرایم مالی جیرفت دور یک میز نشستند و ۸ پرونده از این ۱۳ پرونده به صلح  و سازش ختم و زندانیان این پرونده ها آزاد شدند. 

وی گفت: میزان رد مالی که باید توسط زندانیان فوق پرداخت می شد مبلغ ۲۶ میلیارد تومان بود که  با گذشت شاکیان به مبلغ یک میلیارد و دویست و بیست میلیون تومان تقلیل پیدا کرد. 

ستایی مختاری به تلاش‌های شورای حل  ویژه زندان جیرفت در پرونده‌های مهم اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون اجرای ۵ حکم قصاص با پیگیری و پادرمیانی شورای حل اختلاف مستقر در زندان و گذشت اولیای دم لغو شد.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت با تاکید بر اینکه یکی از بارزترین نماد های صلح و سازش مربوط به شوراهای حل اختلاف داخل زندان است که در صورت حمایت همه جانبه می تواند موجب کاهش اطاله دادرسی،کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی در داخل زندان شود، اظهار کرد: مقوله بعدی آن است که بسیاری از زندانیان به دلیل عدم رد مال جزیی در حبس به سر می برند که واحد مددکاری زندان و شورای حل اختلاف در رابطه با کسب رضایت از شکات و آزادی زندانیان می توانند فعال تر باشند. 

ستایی مختاری در پایان اظهارکرد: نیمه نخست امسال با تلاش و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و صلح یاران ۱۵ محکوم به زندان که در آستانه ورود به زندان بودند با گذشت شاکیان آزاد شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha