• شنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401092617600
  • خبرنگار : 71628

دیپلمات روس:

صحبت‌های غیرمسئولانه از «پلان B» درخصوص برجام می‌تواند منجر به تحولات شدیدا منفی شود

صحبت‌های غیرمسئولانه از «پلان B» درخصوص برجام می‌تواند منجر به تحولات شدیدا منفی شود

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین از پیشنهاد به کارگیری رویکردی قهری برای حل‌وفصل برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرده و بر نهایی کردن مذاکرات وین به عنوان راهکاری بهتر تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به مقاله‌ای که به دفاع از اتخاذ «پلان B»[نقشه دوم] غرب در قبال مسئله هسته‌ای ایران پرداخته بود، در صفحه توییترش نوشت: راه بسیار بهتری وجود دارد و آن نهایی کردن مذاکرات وین و به توافق رسیدن بر سر احیای برجام[توافق هسته‌ای] است.

اولیانوف افزود: اگر آمریکا اراده سیاسی لازم را نشان دهد، این کار هنوز امکان‌پذیر است. صحبت‌های غیرمسئولانه درباره «پلان B» می‌تواند منجر به رخ‌دادها و تحولاتی بسیار منفی شود.

مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین که از مارس ۲۰۲۱ و با روی کار آمدن دولت جو بایدن در واشنگتن میان ایران، اعضای کمیسیون مشترک برجام و آمریکا آغاز شد، پس از طی روندی چندماهه، به دلیل مسائل حل‌نشده با وقفه مواجه شده و هنوز نتیجه ملموسی به دنبال نداشته است.

«پلان B» از پیشنهاداتی بود که در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا برای رسیدگی به مسئله هسته‌ای ایران مطرح شد و شامل اعمال فشار بیشتر، تحریم‌های اقتصادی و گزینه نظامی بود. این رویکرد مورد حمایت تندروهای آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی بود که در سال ۲۰۱۸ ترامپ را به خروج از توافق هسته‌ای تشویق کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۶ ۲۰:۱۴

امیدوارم که پلان ب بخورد توی سر غرب وحشی و همه دشمنان ایران

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۶ ۲۰:۱۴

امیدوارم که پلان ب بخورد توی سر غرب وحشی و همه دشمنان ایران

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۶ ۲۲:۴۴

پلانB = محو اسرائیل از نقشه جغرافیا

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۶ ۲۳:۰۹

این مشی می‌تواند یک جنگ زرگری باشد یا یک مشی جدی؟؟؟؟!!!! روسیه در اینجا چه نقشی را بازی می کند؟؟؟؟!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۷ ۱۲:۱۳

گرهی را که می‌شد با دست گشود حالا باید با دندان باز کنید، البته اگر بشود...!؟ می‌خواستید در زمستان سرد خفتشان کنید، چی شد...!؟ . ...!؟