• شنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۹:۳۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401092617697
  • خبرنگار : 50560

استاندار قزوین مطرح کرد

راه‌اندازی بازار آب قزوین، نیازمند دانش‌بنیانی‌ها

راه‌اندازی بازار آب قزوین، نیازمند دانش‌بنیانی‌ها

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: یکی از اولویت‌های استان قزوین، راه‌اندازی بازار آب به‌منظور مدیریت مطلوب در مصرف است که بی‌شک اجرای آن نیازمند استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است. 

محمد مهدی اعلایی شنبه ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۱ در نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان، اظهار کرد: ورود دانش‌بنیانی‌ها به حوزه‌های مختلف، قطعاً ثمرات بی‌بدیلی چون توسعه استان دارد. به‌عنوان مثال قزوین در حوزه کشاورزی از ظرفیت بالا و کم‌نظیری بهره‌مند است و باید برای تقویت این حوزه و شکوفایی بیشتر آن شاهد حضور شرکت‌های دانش بنیان در این عرصه باشیم.

وی عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه گیاهان دارویی و بهره‌وری در حوزه‌های مختلف کشاورزی می‌توانند ورود خوبی داشته باشند، چرا که قزوین در این زمینه دارای استعدادهای بالقوه زیادی است.

اعلایی اظهار کرد: یکی دیگر از اولویت‌های استان قزوین، راه‌اندازی بازار آب به‌منظور مدیریت مطلوب در مصرف است که بی‌شک اجرای آن نیازمند استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه احیای دشت قزوین یک اولویت اساسی به شمار می‌رود که مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نیز است، افزود: باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه استفاده کرد و همایشی در این خصوص برگزار کنیم؛ تا صاحبان ایده و فعالان عرصه دانش‌بنیان نظرات و ایده‌های خود را مطرح کنند.

اعلایی در ادامه با اشاره به ارائه روش‌های جذب دانشجویان و دانش‌آموزان خواستار برگزاری تور و بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق شد و گفت: ایده‌ها و تجربیات موفق این شرکت‌ها باید معرفی و الگوبرداری شوند تا بستر و پیش زمینه ابداع محصول متفکرانه در بین گروه‌های هدف نهادینه شود.

استاندار قزوین در ادامه پیشنهاد داد تا شورای راهبردی راهیان پیشرفت استان قزوین تشکیل شود تا بتوان از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها بهتر و بیشتر در راستای پیشبرد برنامه‌های توسعه استان استفاده کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha