• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1401092717952
  • خبرنگار : 71536

پرشیچ بعد از مسی در رده دوم، کرواسی تیم جام‌های جهانی

پرشیچ بعد از مسی در رده دوم، کرواسی تیم جام‌های جهانی

کرواسی در ششمین حضورش در جام جهانی توانست برای سومین بار در جمع سه تیم برتر این رقابت‌ها قرار گیرد و یک رکورد منحصر به فرد را به جای بگذارد.

به گزارش ایسنا به نقل از ESPN،‌ یک بازی هیجان‌انگیز دیگر در جام جهانی با حضور کرواسی، به برتری ۲ بر یک این تیم مقابل مراکش و کسب رتبه سوم جام جهانی منتج شد. گل‌های یوشکو گواردیول و میسلاو ارسیچ در نیمه اول تفاوت‌ها را رقم زدند. اشرف حکیمی یکی از گل‌ها را جبران گرد اما فشار زیاد مراکش نتوانست راهی را برای گل تساوی بخش پیدا کند.

در این گزارش آمارها و رکوردهای مهم این دیدار را می‌خوانید:

۲۰ سال و ۳۲۸ روز

یوشکو گواردیول در ۲۰ سال و ۳۲۸ روزگی به جوان‌ترین بازیکن کروات تبدیل شد که در جام جهانی گلزنی می‌کند.

۵

ایوان پرشیچ پنجمین پاس گل خود در جام جهانی را ثبت کرد. او با آنتوان گریزمان برای دومین رکورد برتر در جام جهانی از سال ۲۰۱۴ به این سمت برابری کرد. لیونل مسی ۶ پاس گل در جام جهانی ثبت کرده است.

۱۱

پرشیچ روی ۱۱ گل در جام‌های جهانی تاثیر گذاشه استه است؛ ۶ گل و ۵ پاس گل. فقط لیونل مسی با ۱۶ تاثیرگذاری روی گل‌ها از او بالاتر است.

۱۸

پرشیچ بیش‌ترین تاثیرگذاری روی گل‌ها را در تاریخ فوتبال کرواسی در مسابقات دارد. او ۱۰ گل و ۸ پاس گل ثبت کرده و بعد از او داور شوکر با ۱۰ تاثیرگذاری روی گل‌های کرواسی در رده دوم است.

۲

کرواسی فقط ۲ مسابقه از ۱۴ مسابقه خود را از جام جهانی گذشته تاکنون باخته است. اولین باخت آن‌ها در سال ۲۰۱۸ مقابل فرانسه در فینال بود و دومین باخت‌شان هم در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل آرژانتین رقم خورد.

۳

از اولین حضور کرواسی در جام جهانی در سال ۱۹۹۸، کرواسی ۳ بار در جمع ۳ تیم برتر مسابقات قرار گرفته است. فقط فرانسه و آلمان آمار بهتری نسبت به این تیم با ۴ حضور در جمع ۳ تیم برتر دارند.

۱۰

اشرف حکیمی و حکیم زیاش تاکنون ۱۰ بار در جام‌های جهانی به میدان رفته‌اند. هر دو بازیکن با رکورد محمد الدعایه، دروازه‌بان معروف عربستانی به عنوان بیش‌ترین سابقه بازی در جام‌های جهانی به عنوان یک بازیکن عرب زبان برابر شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha