• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401092718034
  • خبرنگار : 50034

گرانفروشی و عدم درج قیمت بیشترین تخلف بازار همدان

گرانفروشی و عدم درج قیمت بیشترین تخلف بازار همدان

ایسنا/همدان معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه بازرسی بازار شب یلدا از ۱۵ آذرماه آغاز شده است، گفت: بیشترین تخلف بازار همدان در میوه، آجیل و شیرینی به علت گرانفروشی و عدم درج قیمت بوده است.

مرتضی بیدآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در صنف شیرینی و رستوران تنوع قیمت معنا ندارد، اظهار کرد: از هفته جاری برنامه نظارت بر بازار سه شیفته خواهد شد به طوریکه تیمی در میدان بار همدان مستقر شده اند تا کنترل قیمتی از مبدأ صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه شیرینی از خردادماه قیمت مصوب داده شده است، تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم شیرینی تر ۹۰ هزار تومان، انواع کیک یخچالی ۹۵ هزار تومان، شیرینی مغزدار ۹۸ هزار تومان، شیرینی کشمشی ۷۹ هزار تومان و گل محمدی ۸۰ هزار تومان است که باید رعایت شود و شهروندان می‌توانند هر گونه گرانفروشی را با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

بیدآبادی با اشاره به توزیع میوه شب یلدا در ۱۰ نقطه شهر همدان، افزود: طبق دستور استاندار قیمت میوه‌های دولتی باید ۱۵ تا ۲۹ درصد زیرقیمت بازار باشد به طوریکه قیمت هر کیلو سیب ۲۳ هزار تومان، پرتقال ۹۵۰۰ و انار ۲۵ هزار تومان درنظر گرفته شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان درباره هندوانه نیز یادآور شد: قیمت هندوانه براساس فاکتور ۲۰ درصد سود مجاز است و بهترین هندوانه بین ۹ تا ۱۰ هزار تومان است.

وی گفت: قیمت آجیل براساس کیفیت و سایز متفاوت است به‌طوریکه پسته اکبری درجه یک ۵۵۰ هزار تومان، کله قوچی ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان، کله فندقی ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان، بادام هندی ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان، بادام درختی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان، تخم کدو ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار تومان و انجیر ۳۵۰ تا ۴۲۰ هزار تومان است.

بیدآبادی با بیان اینکه در یک هفته گذشته ۱۰۵ پرونده در حوزه میوه، ۸۰ پرونده در حوزه آجیل و قنادی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: بیشترین تخلفات صورت گرفته توسط این اصناف عدم درج قیمت و گرانفروشی بوده است.

وی از بازرسی نانوایی‌های استان خبر داد و گفت: یک هفته گذشته کل نانوایی‌های استان مورد بازرسی قرار گرفته که در شهرستان همدان به اتمام رسیده و در جریان این بازرسی‌ها ۶۵ پرونده تشکیل شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم رعایت ساعت کاری و کم فروشی بیشترین تخلف نانوایی‌ها بوده است، تصریح کرد: وزن نان سنگک باید ۴۵۰ گرم باشد در حالیکه در بازرسی‌ها ۴۰۰ گرم پخت شده بوده و وزن نان لواش نیز باید ۱۱۰ گرم باشد در حالیکه وزن ۹۰ گرم در بازرسی‌ها پخت می‌شد یعنی ۱۵ تا ۲۰ درصد کم فروشی داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۷ ۲۳:۲۶

با سلام.تورو خدا به داد مردم عادی که واقعا شرمنده ی خانواده هستند، برسید .به خدا همه چیز با قیمت دلار اینجا. یه زمانی همدان تو کشور تک بود..من زن سرپرست خانوار هستم .به خداوندی خدا ندارم چیزی بخرم برای یلدا .میوه هم سه برابر کردن