• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401092718120
  • خبرنگار : 50034

معرفی ۴۰ پزشک متخلف همدانی به امور مالیاتی

معرفی ۴۰ پزشک متخلف همدانی به امور مالیاتی

ایسنا/همدان مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با پزشکانی که از کارتخوان استفاده نمی‌کنند، برخورد صورت می‌گیرد، گفت: براساس گزارش مردمی ۴۰ نفر از پزشکانی که از بیماران وجه نقد درخواست می‌کنند، به امور مالیاتی گزارش شده است.

وجیه‌الله ذکوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس ماده ۲۴ پایانه های فروشگاهی و قانون بودجه ۱۴۰۱ پزشکان متخلفی که از کارتخوان استفاده نمی‌کنند، به نظام پزشکی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ پزشک متخلف از طریق سامانه به امور مالیاتی معرفی شده اند، تصریح کرد: مردم می‌‎توانند از طریق سامانه ۱۵۲۶ اسامی پزشکانی که از کارتخوان استفاده نمی‌کنند به امور مالیاتی گزارش دهند.

به گزارش ایسنا، به موجب بند «ی» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ و تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، همه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران، سازمان نظام دامپزشکی یا سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلف هستند در چهارچوب آیین‌نامه تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم نسبت به نصب، راه‌اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای سال ۱۳۹۸ اقدام کنند.

این در حالیست که با گذشت چند سال از این قانون همچنان شاهد عدم تمکین برخی پزشکان از قانون هستیم که این موضوع باعث نارضایتی شهروندان شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۷ ۱۳:۰۸

اکثر این پزشکان از کارت خوان برای فرار مالیاتی استفاده نمی کنند و بیماران را مجبور به پرداخت پول نقد یا کارت به کارت میکنند. اگر دقت کنید پزشکان جدیدا خیلی پولکی شده اند . پزشکان قدیمی واقعا پول برایشان ارزشی نداشت و فقط به فکر معاینه و سلامت بیماران بودند ولی امروزی ها فقط به حق ویزیت فکر میکنند.