• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401092718265
  • منبع : نمایندگی گیلان

توسط سازمان جهاد دانشگاهی گیلان صورت گرفت؛

اخذ مجوز مرکز پیشگیری و درمان بیماری های غیرواگیر و سرطان در گیلان

اخذ مجوز مرکز پیشگیری و درمان بیماری های غیرواگیر و سرطان در گیلان

ایسنا/گیلان نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی از اخذ اولین مجوز "موافقت اصولی مرکز پیشگیری، غربالگری، تشخیص زودهنگام و درمان بیماری های غیرواگیر و سرطان" در کشور توسط سازمان جهاد دانشگاهی گیلان خبر داد.

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با ایسنا در حاشیه بازدید از موسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی رشت، اظهار کرد: سازمان جهاد دانشگاهی گیلان یکی از نهادهای انقلابی و پرتلاش است که رو به جلو حرکت می کند.

وی افزود: سازمان جهاد دانشگاهی استان در بخش های تحقیقاتی، پژوهشی، به خصوص در حوزه پژوهشکده محیط زیست در استان گیلان عملکرد قابل توجه و مقبولی دارد.

کوچکی نژاد ادامه داد: انتظار می رود سازمان برنامه و بودجه نیز بیش از پیش به این بخش کمک کند و ردیف مستقلی که برای این امر ایجاد شده است به دستگاه مربوطه تخصیص دهد.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی و ایجاد مرکز سرطان شناسی در گیلان خاطرنشان کرد: برای راه اندازی این مراکز در کشور ۸۹ میلیارد تومان اختصاص یافته و استان گیلان اولین استانی می باشد که موفق به دریافت مجوز این مرکز می شود.

وی با بیان اینکه پس از راه اندازی مرکز تحقیقات سرطان شناسی جهاد دانشگاهی شاهد ارتقای سلامت مردم در این حوزه خواهیم بود، تصریح کرد: مرکز سرطان شناسی جهاد دانشگاهی گیلان می تواند خدمات خوبی را در بخش سلامت به مردم ارائه دهد؛ ضمن اینکه به توانمند شدن بیشتر این نهاد متعهد کمک خواهد شد.

کوچکی نژاد، همچنین گیلان را قطب طیور کشور دانست که اخیرا با مشکلاتی در حوزه نهاده مواجه شده و تاکید کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد نهاده خوراک طیور وارداتی است و لذا جهاد دانشگاهی می تواند در این بخش کار کند تا واردات را به حداقل برساند؛ خوشبختانه جهاد دانشگاهی برای رفع مشکلات بخش اقتصادی ورود کرده و دستاوردهای خوبی نیز داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha