• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401092718283
  • خبرنگار : 50180

مدیر حوزه‌های علمیه کرمانشاه:

انقلابی بار آوردن نسل جوان همفکری اندیشمندان حوزه و دانشگاه را نیاز دارد

انقلابی بار آوردن نسل جوان همفکری اندیشمندان حوزه و دانشگاه را نیاز دارد

ایسنا/کرمانشاه مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه گفت: برای انقلابی بار آوردن نسل جوان باید به دنبال ایده‌های ناب باشیم که رسیدن به این مهم همفکری اندیشمندان حوزه و دانشگاه را نیاز دارد.

حجت الاسلام صادق ایرانی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه(27 آذر) در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نقش مهم حوزه و دانشگاه به عنوان دو مرکز علمی تاثیرگذار در حوزه فرهنگ و دیگر حوزه‌ها، اظهار کرد: آنچه تاکنون تحت عنوان وحدت بین حوزه و دانشگاه رخ داده قطعا مطلوب نبوده و درک درستی حتی در بین جامعه نخبگان در باب اهمیت وجود این اتحاد ایجاد نشده است.

 ایرانی افزود: بعد از اغتشاشات اخیر که البته خیلی سنگین و چندوجهی هم بود، قاعدتا باید به این نتیجه رسیده باشیم که وحدت بین حوزه و دانشگاه در حد مطلوب نبوده که شاهد این وقایع بودیم.

 مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان کرمانشاه ادامه داد: اگر بخواهیم برای وقایع اخیر و فاصله افتادن بین نسل نوجوان و جوان با هنجارهای جامعه اسلامی دنبال مقصر یا مقصرانی باشیم، قطعا حوزه و دانشگاه به عنوان نهادهای فرهنگی سهم زیادی در بروز این ناهنجاریها دارند.

ایرانی ادامه داد: در اغتشاشات اخیر وقایعی را در کف خیابان‌ها شاهد بودیم که هیچ سنخیتی با فرهنگ دینی و ملی ما ندارد، لذا برای مقابله با این دست اغتشاشات نیاز است حوزه و دانشگاه اتحاد بیشتری داشته و برای حل معضلات چاره اندیشی کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای نهادینه کردن فرهنگ دینی و ملی در بین نسل جوان باید اقدامات جدی انجام شود، گفت: برای انقلابی بار آوردن نسل جوان باید به دنبال ایده‌های ناب باشیم که رسیدن به این مهم همفکری اندیشمندان حوزه و دانشگاه را نیاز دارد.

ایرانی با بیان اینکه برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اعم از فیزیکی، شبهات و حتی جنگ نرم اتحاد بین حوزه و دانشگاه بهترین راهکار ممکن است، تصریح کرد: حوزه و دانشگاه برای رفع مشکلات جامعه اسلامی در حوزه های مختلف باید روی اهداف مشترک تمرکز بیشتری داشته باشند.

وی  با بیان اینکه حوزه و دانشگاه در اهداف با یکدیگر وحدت دارند، گفت: هر دو قشر طلاب و دانشجویان به دنبال تعالی و ترقی جامعه بوده و برای دستیابی به این هدف در تلاش هستند، لذا وقتی حوزه و دانشگاه اهداف واحدی دارند، باید به دنبال راهکارهایی برای رسیدن به آن اهداف هم باشند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha