• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401092718312
  • خبرنگار : 50037

امام جمعه همدان:

یکی از موفقیت‌های شهید مفتح ارتباط با نسل جوان بود

یکی از موفقیت‌های شهید مفتح ارتباط با نسل جوان بود

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: یکی از جمله موفقیت‌های شهید مفتح، شهید بهشتی و شهید مطهری ارتباط با جوانان بود.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در مراسم ۲۷ آذر، روز رزن و یادواره شهید مفتح و شهدای روحانی و ۳۲۰ شهید سرافراز شهرستان رزن که  در مسجد جامع  این شهر برگزار شد، اظهار کرد: رزن شهرستان بزرگان، علما و عرفایی بوده که آیت الله شوندی، شهید مفتح، آخوند ملاعلی معصومی، آیت الله نوری همدانی از جمله این  افتخارات هستند.

وی با بیان اینکه شرح حال این بزرگان انسان را زنده می‌کند، افزود: شهید مفتح به عنوان یکی از جمله علمای شهرستان رزن، اجتهاد در حوزه علمیه، تحصیل کرده حوزه علمیه ،عالم به زمان و آشنا به فضای روز بود و نیازمندی‌های جامعه را می‌شناخت.

امام‌جمعه همدان ادامه داد: شهید مفتح ،شهید مطهری و شهید بهشتی‌ها نیاز جوانان را می‌شناختند و با جوانان حرف می‌زدند و پای صحبت جوانان می‌نشستند.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه‌مندان باید پای صحبت جوانان بنشیند و حرف آنان را بشنوند، خاطر نشان کرد: به ارتباط با نسل جوان در جامعه نیازمندیم چرا که ارتباط با این نسل به وحدت جامعه کمک می‌کند.

آیت الله شعبانی موفقیت را در ارتباط با جوانان دانست و یاد آورشد: وجود اختلاف سلیقه و اختلاف سیاسی و اجتماعی همواره امری عادی بوده که تلاش در محور وحدت مانع تفرقه خواهد بود.

وی یاد آورشد: وحدت مانع تفرقه در هر کاری است، کسانی که تفرقه ایجاد می‌کنند امام رضا (ع) آنان را لعن و نفرین کرده است.

آیت الله شعبانی با اشاره به تطابق سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری با قرآن و روایات تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری موضع‌گیری‌هایی در مسائل اجتماعی دارند که این موضع‌گیری‌ها با قرآن سازگاری دارد.

وی در ادامه با اشاره به سخنان فاطمه زهرا (س) در رابطه با وحدت و تاکید بر حفظ آن خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س) همواره محور رسیدن به وحدت را اطاعت از خدا و تمسک به اهل بیت می‌دانستند چراکه تمسک به اهل بیت وحدت آفرین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha