• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401092718365
  • خبرنگار : 50490

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل:

طب اخلاقی باید برمبنای مکتب اسلام شکل گیرد/ حرکت غربی‌ها به سمت طب اخلاقی

طب اخلاقی باید برمبنای مکتب اسلام شکل گیرد/ حرکت غربی‌ها به سمت طب اخلاقی

ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در علوم دینی ما علم و دین بهم آمیخته است لذا شاهدیم که امروزه غربی‌ها به سمت طب اخلاقی روی آوردند، گفت: طبق اجلاسیه ۲۰۱۷ جریانی در جهان شکل گرفت که در آن یک مکتب پذیرفته خواهد شد و تمام روش‌ها وایده‌های طبی در این مکتب جای می‌گیرد اگر ما نتوانیم ایدئولوژی و جهان بینی بر پایه مکتب اسلام شکل دهیم باید پایه و اساس مکتب طب غربی را مبنا قرار دهیم.

به گزارش ایسنا سیدعلی مظفرپور امروز در دومین همایش دانشگاه اخلاق محور که در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد هدف از برگزاری این همایش را ارتقا اخلاق پزشکی برشمرد و اظهار کرد: ایدئولوژی، معرفت شناسی و انسان شناسی در جهت‌گیری علوم بسیار موثر است.

 وی افزود: همانگونه که توحید در معماری اسلامی، جهان بینی و معرفت شناسی در جهت گیری معماری و علم اثرگذار است در علم پزشکی نیز به موضوع انسان توجه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه در جهان بینی به بعد مادی و معنوی در انسان معتقدیم، گفت: نوع نگاه انسان در تولید علم موثر است، لذا جالینوس در کتاب خود گفته که هر طبیبی باید فیلسوف باشد، در نگاه علما دینی ما نیز سفارش به جسم شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه پزشکی رایج برمبنای فلسفه اومانیسم شکل گرفت که لازمه علوم سکولاریسم یعنی جدایی علم از دین است، ادامه داد: ما در این فلسفه به دنبال اخلاق هستیم .

مظفرپور یادآور شد: در علوم دینی ما علم و دین بهم آمیخته هستند لذا شاهدیم که امروزه غربی‌ها به سمت طب اخلاقی روی آوردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه آینده طب به سمت روش‌های درمانی است که تمام مکاتب طبی را در خود جای داده باشد، خاطرنشان کرد: طبق اجلاسیه ۲۰۱۷ جریانی در جهان شکل گرفت که در آن یک مکتب پذیرفته خواهد شد و تمام روش‌ها وایده‌های طبی در این مکتب جای می‌گیرد.

این مسئول افزود: اگر ما نتوانیم ایدئولوژی و جهان بینی بر پایه مکتب اسلام شکل دهیم باید پایه و اساس مکتب طب غربی را مبنای خود قرار دهیم.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha