• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401092718444
  • خبرنگار : 50163

سرپرست دانشگاه جامع‌ علمی‌کاربردی استان زنجان عنوان کرد

جای خالی مرکز علمی ‌کاربردی تخصصی کشاورزی در زنجان

جای خالی مرکز علمی ‌کاربردی تخصصی کشاورزی در زنجان

ایسنا/زنجان سرپرست دانشگاه جامع‌ علمی‌کاربردی استان زنجان گفت: زنجان، استان کشاورزخیز است و نیاز به مرکز علمی و کاربردی تخصصی دارد.

میرنریمان یوزباشی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دانشگاه علمی‌کاربردی، دانشگاهی است که در تعامل با سایر دستگاه‌ها ایجاد شده و برای آموزش شاغلان سایر دستگاه‌ها است، عنوان کرد: برای اقداماتی که در این مجموعه انجام می‌شود نیاز است که سایر دستگاه‌ها در جریان قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۹۷۴ دانشجو داریم که در شش مرکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: این مراکز شامل مراکز علمی‌کاربردی جهاددانشگاهی، نیروی انتظامی، همیاری شهرداری‌ها، خانه کارگر، مینوی خرم‌دره و شهرداری صائین‌قلعه است.

یوزباشی با توضیح اینکه در پذیرش اخیر برای مهرماه در ۱۶۲ کد رشته محل پذیرش انجام شد، عنوان کرد: پذیرش بهمن‌ماه و همچنین پذیرش تکمیل ظرفیت مهرماه نیز در پیش رو است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۱ هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند، متذکر شد: ۷۱۱ نفر مدرس مجوزدار برای تدریس در این دانشگاه وجود دارد که حدود ۴۰۰ نفر از آنان مشغول به تدریس هستند و در این زمینه نیز بیشتر به دنبال این هستیم که مدرسان را از بین افراد خبره انتخاب کنیم و در ادامه دوره‌های آموزشی برای آنها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های عمده دانشگاه بیشتر در ۴ گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر است، اضافه کرد: اولویت توسعه رشته‌هایی است که متناسب با نیاز استان باشد.

این مسئول با توضیح اینکه  استان زنجان بیشتر کشاورزخیز است، ادامه داد: متوسط کشوری ما در حوزه صنعت ۳۲ درصد است که در استان زنجان  ۳۴.۱ درصد شاغلان در حوزه صنعت هستند. همچنین در حوزه کشاورزی نیز متوسط کشوری ۱۷ درصد است که این رقم در استان به ۳۳.۳ درصد می‌رسد.

یوزباشی با یادآوری اینکه مرکز علمی‌کاربردی تخصصی در حوزه کشاورزی نداریم و تلاش بر این است در آموزش‌های کوتاه‌مدت موضوع را پوشش دهیم، افزود: اولویت در این مسیر نیز به سمت رشته‌های مدیریت و کشاورزی خواهد بود تا فاصله‌ای که بین متوسط کشوری و استانی وجود دارد، پر شود.

وی با بیان این نکته که یکی از تلاش‌های استان ورود در حوزه معدنی است، تاکید کرد: حدود ۲۹۲۴ نفر شاغل در بخش معدن در استان داریم که نیاز به آموزش دارند که در حال رایزنی با مراکز و دستگاه‌هایی هستیم که در این حوزه در حال فعالیت‌اند.

این مسئول با یادآوری اینکه مرکز جدیدی در حوزه پسماند در استان ایجاد می‌شود، اضافه کرد: مطالعاتی انجام شده تا در جاهایی که ضعف حوزه آموزش را داریم شناسایی و در آنجا سرمایه‌گذاری کنیم که از جمله آنها می‌توان به حوزه گردشگری در مناطق روستایی، صادرات فرش و مبانی توسعه کشاورزی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت علوم ایجاد نکردن مراکز و موسسات آموزشی جدید است، تصریح کرد: در دانشگاه علمی و کاربردی سیاستی پیش گرفته شده است که وقتی می‌خواهیم یک مرکز جدید ایجاد کنیم قبل از آن دستگاه متقاضی تضمین می‌دهد که متقاضیان را شاغل کند که از جمله آنها می‌توان به راشا کاسپین اشاره کرد که تضمین داده است دو هزار نفر را استخدام کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha