• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401092718455
  • منبع : نمایندگی خوزستان

خوزستان چگونه با بحران تنفسی کودکان مقابله می‌کند؟

خوزستان چگونه با بحران تنفسی کودکان مقابله می‌کند؟

ایسنا/خوزستان مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان ابوذر اهواز از افزایش تخت‌ها و نیروهای این مرکز برای مقابله با پیک آنفلوانزا و بحران تنفسی در اطفال و نوزادان خبر داد.

دکتر ندا فضل‌علی‌زاده در خصوص اقدامات این مرکز برای مقابله با پیک آنفلوانزا و بحران تنفسی در اطفال و نوزادان اظهار کرد: پیک امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تفاوت‌های بسیاری دارد؛ در آذرماه گذشته و در اوج بحران میانگین حداکثر ۲۵۰ بیمار بستری را داشتیم که امسال این آمار به ۳۵۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از وب‌دا خوزستان، مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ابوذر اهواز در ادامه به استفاده حداکثری از ظرفیت این مرکز برای خدمات‌رسانی به مراجعان اشاره کرد و افزود: از شروع بحران امسال تصمیم گرفتیم که تعداد تخت‌های این مرکز را افزایش دهیم و برای شروع ۱۱ تخت به تخت‌های اورژانس ابوذر اضافه کردیم و پس از آن و با افزایش آمار مراجعان، اورژانس شماره دو را با ظرفیت ۲۱ تخت در طبقه اول بیمارستان راه‌اندازی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه روند توسعه خدمات‌رسانی، برای کنترل اورژانس و ورودی آن و انتقال هر چه سریعتر بیماران از اورژانس به بخش، تعداد ۲۰ تخت بستری به ظرفیت تخت‌های بستری بیمارستان افزوده شد و در اقدام آخر دوباره و با استفاده از فضاهای خالی بیمارستان، ۲۰ تخت بستری دیگر مجهز به همه امکانات پزشکی به مجموعه تخت‌های بستری اضافه شد.

فضل‌علی‌زاده با اشاره به تامین تجهیزات پزشکی جدید برای این مرکز گفت: با همکاری و مساعدت معاونت درمان دانشگاه، چهار ونتیلاتور اطفال، دو ونتیلاتور نوزاد، یک دستگاه اکو پرتابل، تعدادی مانیتور پمپ سرنگ و پمپ سرم از اداره تجهیزات پزشکی معاونت درمان به بیمارستان اعطا شد. علاوه بر آن تعدادی از وسایل و دستگاه‌های معیوب و خراب را به شکل اساسی تعمیر و به مدار خدمات رسانی بیمارستان بازگرداندیم. دستگاه‌های اکسیژن ساز نیز با توجه به مصرف بالای اکسیژن در این پیک، با هزینه بالغ بر دو میلیارد ریال سرویس و تعمیر شده و به مدار استفاده بازگشتند.

مدیر بیمارستان ابوذر اهواز در خصوص ذخیره دارو گفت: با حمایت معاونت توسعه و امور مالی دانشگاه، هزینه برخی اقلام دارویی به شرکت‌ها آنلاین و نقد پرداخت شده و خوشبختانه بیمارستان تا این لحظه کمبودی از لحاظ ذخائر دارویی مثل سرم، داروهای آنتی‌بیوتیک، اسپری‌ها و داروهای حیاتی تنفسی و... ندارد.

فضل‌علی‌زاده به بحث ضرورت تامین منابع انسانی با توجه افزایش تخت‌های بیمارستان پرداخت و عنوان کرد: گسترش فضای بستری و افزایش تخت‌های بیمارستان و همزمان با آن تجهیز بخش‌ها، قطعا مستلزم توسعه منابع انسانی و افزایش کادر پرستاری و درمانی است که ما در این خصوص و با همکاری مسئول منابع انسانی دانشگاه، ۳۵ نفر کادر درمانی را به مجموعه ابوذر اضافه کردیم؛ پس از آن و در ستاد کرونا طی یک مصوبه قرار شد که به زودی ۱۰ نیروی پرستار در قالب قرارداد آوای سلامت به مجموعه پرستاری بیمارستان افزوده شود.

مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ابوذر اهواز در خصوص ویزیت‌های سرپایی که در کلینیک تخصصی انجام می‌شوند نیز گفت: این کلینیک با بیشتر شدن تعداد پزشکان و با افزایش سه برابری ظرفیت ویزیت نسبت به مهرماه امسال، خدمات شایانی در جهت گذشتن از پیک آنفلوانزا و بحران تنفسی به هم استانی‌ها ارائه کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha