• دوشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401092818624
  • خبرنگار : 50491

سرپرست معاونت بازرسی صمت گلستان خبر داد؛

تخلفات بازار «شب یلدا» در اولویت رسیدگی/ گرانفروشی را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنید

تخلفات بازار «شب یلدا» در اولویت رسیدگی/ گرانفروشی را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنید

ایسنا/گلستان سرپرست معاونت بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه بازار شب یلدا در گلستان، گفت: در آستانه شب یلدا گزارشات رسیده از تخلفات بازار در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد.

جعفر کرامتی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اجرای طرح نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت از بازار در آستانه شب یلدا، اظهار کرد: طرح نظارتی شب یلدا همزمان با سراسر کشور در استان گلستان اجرا می‌شود و این طرح با همکاری و مشارکت اداره کل صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، بازرسی و نظارت اتاق اصناف و بسیج از ۲۶ آذر ماه در استان آغاز شده و تا پنج روز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در طول مدت اجرای طرح نظارتی، گشت‌های مشترک در ساعات اداری و غیراداری به فعالیت‌های صنفی و اقتصادی در سطح استان بازرسی و نظارت خواهند داشت، افزود: همچنین با توجه به اینکه در ایام منتهی به شب یلدا با افزایش تقاضا برای تهیه اقلام موردنیاز هموطنان از جمله آجیل، میوه و شیرینی و سایر اقلام مواجه هستیم نظارت بر قیمت، کیفیت فروش و عرضه اقلام به‌صورت ویژه در دستور کار گشت‌های مشترک قرار دارد.

سرپرست معاونت بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان از هم استانی‌ها خواست؛ هر گونه تخلف در بازار اعم از کم‌فروشی، گران‌فروشی، عدم درج قیمت و موارد مشابه را از طریق سامانه خبری ۱۲۴ به بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

کرامتی به قیمت برخی از اقلام پرفروش منتهی به شب یلدا اشاره کرد و گفت: برخی از اقلام از جمله شیرینی نرخ مصوب دارد و واحد صنفی  عرضه‌کننده شیرینی موظف است نرخ مصوب را جلوی دید مشتری بگذارد؛ در واقع هر چیزی که بیشتر از نرخ مصوب به فروش برسد تخلف گرانفروشی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم ارائه صورتحساب از جمله تخلفات پرتکرار در بازار است، تصریح کرد: امسال براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده تمامی گزارش‌هایی که در آستانه شب یلدا به‌صورت کتبی و یا تلفنی اعلام می‌شود در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شکایات و گزارشات مردمی ترتیب اثر خواهیم داد.

سرپرست معاونت بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه رسیدگی و نظارت بر قیمت اقلام دیگر اعم از مرغ و گوشت نیز در دستور کار ما قرار گرفته است، تأکید کرد: با توجه به اینکه سازمان صمت با جهاد کشاورزی در مسئله گشت‌های مشترک همکاری می‌کند مقرر شد نظارت بر بازار گوشت و مرغ با جهاد کشاورزی باشد و گزارشات آن به دست ما برسد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد رسیدگی و پیگیری قرار گیرد و با این اقدام زمینه رضایت مردمی فراهم شود.

کرامتی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت محرز شدن تخلفات صنفی، پرونده فرد متخلف در اسرع وقت به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha