• دوشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401092818687
  • خبرنگار : 71477

کمک ۳۰۴ میلیون دلاری انگلیس به اوکراین

کمک ۳۰۴ میلیون دلاری انگلیس به اوکراین

نخست وزیر بریتانیا، قرار است بسته جدید ۳۰۴ میلیون دلاری کمک نظامی به اوکراین را برای تقویت ضدحمله خود علیه روسیه اعلام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌  این بسته شامل «صدها هزار گلوله توپ» است و هدف آن تضمین «جریان ثابت مهمات توپخانه ای حیاتی به اوکراین در طول سال ۲۰۲۳ است». مقامات انگلیس در طول سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از ۱۰۰ هزار مهمات توپخانه‌ای برای دولت کی‌یف ارسال کرده‌اند.

این اطلاعیه در آستانه "نشست ریگا، نیروهای اعزامی مشترک بریتانیا" که امروز (دوشنبه) برگزار می‌شود، اعلام شد. براساس بیانیه دولت سوناک، نخست وزیر انگلیس از همتایانش خواهد خواست تا دست‌کم همان سطح کمک قبلی به اوکراین را در سال ۲۰۲۳ میلادی نیز حفظ کنند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز در این نشست به صورت مجازی شرکت خواهد کرد. شایان ذکر است که رهبران حاضر در این نشست درباره حمایت از اوکراین در زمینه دفاع هوایی نیز صحبت خواهند کرد.

نیروی اعزامی مشترک به رهبری انگلیس (JEF) در سال ۲۰۱۴ میلادی تشکیل شد و شامل نیروهای عادی نمی‌شود.

اجلاس سران JEF رهبران دانمارک، استونی، فنلاند، ایسلند، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، سوئد و بریتانیا را گرد هم می‌آورد و برای بحث در مورد "تلاش‌های مداوم برای مقابله با تجاوز روسیه در مناطق شمال اروپا و بالتیک" فراخوانده شد. ، در این بیانیه آمده است. در این نشست، سوناک از همتایان شمال اروپا، بالتیک و هلند خواهد خواست تا سطح حمایت از اوکراین را در سال ۲۰۲۳ از ۲۰۲۲ حفظ کنند یا از آن فراتر بروند. در این بیانیه آمده است: «بریتانیا پیشرو در ارائه کمک‌های دفاعی اروپا به اوکراین است، از جمله ارسال سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه و اخیراً ۱۲۵ توپ ضد هوایی.ما همچنین از فوریه بیش از ۱۰۰۰۰۰ گلوله مهمات تهیه کرده‌ایم که  مستقیماً به عملیات موفقیت‌آمیز برای بازپس‌گیری اراضی در اوکراین مربوط می‌شود.»

بر اساس گزارش ها، از زمانی که روسیه در ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد، انگلیس حدود ۷.۴۳ میلیارد دلار کمک کرده است. موسسه کیل برای اقتصاد جهانی، یک گروه مستقر در آلمان که حمایت از کی یف را دنبال می کند بریتانیا پس از ایالات متحده که متعهد شده است حدود ۵۱ میلیارد دلار کمک های بشردوستانه، مالی و نظامی به اوکراین بدهد، دومین کشور بزرگ کمک کننده به اوکراین است. دفتر سوناک گفت که رهبر بریتانیا هفته گذشته ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را در مورد آخرین کمک ها مطلع کرده است. این دو شخصاً زمانی که سوناک ماه گذشته از کی یف بازدید کرد، ملاقات کرده بودند. به گفته دفتر سوناک، در همین حال انتظار می‌رود زلنسکی در نشست سران JEF در ریگا، پایتخت لتونی، از طریق لینک ویدیویی سخنرانی کند.

در نشست JEF همچنین درباره حمایت بیشتر دفاع هوایی از اوکراین که در تلاش برای دفع حملات موشکی روسیه به زیرساخت های حیاتی خود، از جمله شبکه برق  بحث خواهد شد. گفتگوها در ریگا همچنین حمایت از فنلاند و سوئد را در آینده مورد بررسی قرار خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha