• دوشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401092818911
  • خبرنگار : 50308

گره ارتباط دانشگاه با جامعه کجاست؟

رفاه جامعه در گرو همکاری صنعت و دانشگاه است

رفاه جامعه در گرو همکاری صنعت و دانشگاه است

ایسنا/خراسان رضوی انتاریو کانادا که دارای ۴۶ موسسه تحصیلات تکمیلی با بودجه عمومی است، نسبت به هر استان دیگری در کشور کانادا دانشگاه‌ها و کالج‌های بیشتری دارد؛ بنابراین اکوسیستمی منحصر به‌ فرد و غنی از دانش ایجاد کرده که قادر به پشتیبانی از انتقال تحقیقات به نتایج اقتصادی است و این موضوع رقابت‌پذیری این کشور را به سرعت بالا می‌برد.

به نقل از اینونشن، مانند هر اکوسیستمی تنوع، تاب‌آوری را تقویت می‌کند. همانطور که شرکت‌های انتاریو همچنان به کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه داخلی(R&D) ادامه می‌دهند، موسسات آموزش عالی کانادا به چالش‌های چشمگیر سال گذشته واکنش نشان می‌دهند؛ آن‌ها قادر به استفاده حداکثری از قدرت شبکه نوآوری گسترده‌تر و ایجاد مشارکت‌های موثر صنعتی دانشگاهی هستند که این موضوع راه مهمی برای باز کردن منافع اقتصادی و اجتماعی جدید است.

مرکز نوآوری انتاریو بیش از ۳۰ سال است که از این پیشنهاد ارزشمند منحصر به‌ فرد حمایت کرده و از روابط عمیق بین صنعت و موسسات آموزش عالی استفاده می‌کند تا راهکارهای از پیش تعیین شده را کنار هم بچیند و مشارکت‌کنندگان بالقوه را گرد هم آورد تا با این روش توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های جدید و مالکیت معنوی را تسریع بخشد.

هدف این همکاری ساده است؛ به حداکثر رساندن سود تجاری و اجتماعی تحقیقات توسعه‌یافته در موسسات تحقیقاتی استان و ایجاد ظرفیت تحقیق و توسعه و نوآوری در شرکت‌های این استان که به نوبه خود از انتقال فناوری و استعداد به صنعت محلی حمایت می‌کند و منجر به ایجاد سرمایه‌گذاری‌هایی می‌شود که نیازهای بازار را برطرف می‌کند و تجاری‌سازی مالکیت معنوی داخلی را تسریع می‌بخشد.

در حالی که تحقیقات آکادمیک منبعی باورنکردنی در تسهیل نوآوری و رشد است، فرصت پیوند این ظرفیت با مشاغل کانادایی از طریق یک رویکرد جذب صنعت به‌ طور چشمگیری احتمال تجاری‌سازی موفقیت‌آمیز و سود اقتصادی برای کانادا را بهبود می‌بخشد.

این رویکرد به‌ ویژه در حوزه‌های کلیدی که انتاریو دارای قدرت است، مانند تولید پیشرفته، هوش مصنوعی، علوم زیستی، وسایل نقلیه خودران، محاسبات کوانتومی و توسعه برنامه‌های کاربردی نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵G) مهم است زیرا این‌ها دارایی‌های حیاتی برای شرکت‌های کوچک و متوسط است که «فناوری ساخت انتاریو» را گسترش می‌دهد و آن را در سطح جهانی صادر می‌کند.

اگر به راستی بخواهیم در اقتصاد بغرنج رقابت کنیم، به موفقیت برسیم و آن را رهبری کنیم، باید فرصت‌های تسریع تجاری‌سازی مالکیت معنوی را اولویت‌بندی کنیم؛ مانند افزایش پروژه‌های تحقیق و توسعه مشترک بین صنعت و دانشگاه، امکان دسترسی بیشتر شرکت‌های محلی به فناوری‌های پیشرفته‌تر و فراهم کردن فرصتی برای دانشجویان جهت کار روی چالش‌های صنعت. اما مهم‌تر از همه این مردم هستند که از شتاب نوآوری‌های فناوری که پیش از این تصور نمی‌شد و قادر به بهبود گسترده رفاه محیطی، اجتماعی و اقتصادی همه هستند، بیشترین سود را می‌برند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha