• دوشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401092818926
  • خبرنگار : 50594

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار یزد:

بازار آجیل شب یلدا را گرم نگه می‌داریم

بازار آجیل شب یلدا را گرم نگه می‌داریم

ایسنا/یزد رئیس اتحادیه آجیل، خشکبار و خواربار یزد با اشاره به افزایش ۲۰ تا ۷۰ قیمت‌ها به دنبال خسارت‌های وارده از ناحیه کرونا و تورم، گفت: تلاش فعالان این صنف در گرم نگه داشتن بازار و رعایت انصاف در قیمت‌ها در آستانه شب یلداست.

«محسن جلیلی‌پور» در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت عرضه آجیل شب یلدا در یزد، اظهار کرد: بعد از دو سال بحران کرونا و رکود نسبی آجیل‌فروشی‌ها در مناسبت‌های مختلفی مانند شب یلدا و عید نوروز، متاسفانه اکنون با افزایش تورم و قیمتها، شاهد رکود در خرید آجیل شب یلدا در استان هستیم.

وی افزود: البته در عین حال تلاش فعالان این صنف در گرم نگه داشتن بازار و رعایت انصاف در قیمت‌ها در راستای امیدبخشی به مردم برای خرید آجیل شب یلدا است و امیدواریم در روزهای آتی رونق‌بخش این بازار باشد.

جلیلی‌پور در مورد میزان افزایش قیمت‌ها در این حوزه اظهار کرد: اکثر اجناس نسبت به سال گذشته با افزایش ۲۰ درصدی و در بعضی اقلام نیز تا ۷۰ درصد افزایش قیمت به خصوص در رابطه با برخی میوه‌های خشک داشتیم.

وی با بیان این که در حال حاضر حدود ۳۰۰ آجیل‌فروش خرده در سطح شهر یزد ‌فعالیت دارند، گفت: متاسفانه طی دو سال بحران کرونا حدود ۳۰ درصد از واحدهای صنفی کوچک این بخش در یزد به تعطیلی کشانده شدند ولی اکنون شاهد رونق مجدد همین واحدهای تعطیل شده هستیم.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار یزد ر پایان نیز به قیمت این روزهای برخی از اقلام این صنف در بازار پرداخت و گفت: پسته فندقی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان، پسته احمدآقایی از ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان، پسته اکبری از ۳۷۰ تا ۶۵۰ هزار تومان، آجیل خشک از ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و آجیل مخلوط میوه خشکبار از ۲۷۵ تا ۴۵۰ هزار تومان و برگه زردآلو نیز از ۱۸۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است.

جلیلی‌پور همچنین قیمت میوه خشک سیب را از ۲۲۰ تا ۲۶۰ هزار تومان، میوه خشک پرتقال را از ۱۸۰ تا ۲۴۰ هزار تومان، میوه خشک کیوی از ۲۵۰ تا ۳۷۰ هزار تومان، میوه خشک توت فرنگی از ۵۰۰ تا ۷۵۰ هزار تومان، میوه خشک شفتالو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان و میوه خشک موز ایرانی را  ۳۷۰ هزار تومان و خارجی ۵۰۰ هزار تومان ذکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha