• دوشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1401092819080
  • خبرنگار : 50022

طرح مطالعاتی BRT کرج تصویب شد

طرح مطالعاتی BRT کرج تصویب شد

ایسنا/البرز رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج از تصویب طرح مطالعاتی فاز(۱و۲) و اجرای خط ویژه اتوبوس تندرو (BRT )خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی خصوص بزرگترین طرح حمل و نقل همگانی و عمومی به عنوان  BRT گفت: در آینده نزدیک خط ویژه اتوبوس‌های تندرو در شهر کرج به طول ۳۰کیلومتر اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در کمیسیون عمران و حمل و نقل برابر تبصره۵۹ بودجه ۱۴۰۱، شهرداری کرج موظف بود که طرح خط ویژه اتوبوس تندرو را به تصویب برساند و در این جلسه فاز مطالعاتی (۱و۲)اجرای این طرح به تصویب رسید.

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل در تشریح این طرح افزود: خط ویژه مذکور با ویژگی رفت و برگشت به طول حدود ۳۰کیلومتر دارای ۲۱ ایستگاه است به طوری که ایستگاه ها دارای طراحی خاص با رعایت سیما و منظر شهری و همچنین رعایت حال و تردد آسان معلولیت های حرکتی توان یاب و جانبازان عزیز است که در طول مسیر از طریق نرده و یا بصورت ترکیبی نرده - جدول و همچنین نیوجرسی در بعضی از نقاط جدا می شود.

رحیمی ادامه داد: خط ویژه از میدان حصارک آغاز در ادامه مسیر به میدان کرج و از طریق بلوار شهید چمران به پایانه شهید سلطانی متصل خواهد شد و اجرای مسیر، ایستگاه ها و هوشمندسازی آن با ۴۱ دوربین و اجرای روشنایی آن حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد هزینه دارد و تمام سعی و تلاش شورای شهر کرج بر این است که تا پایان سال از طریق پیمانکار و یا بخش خصوصی عملیات اجرایی آن آغاز گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۸ ۲۰:۱۴

در صورت اجرای طرح BRT اقدام بسیار ارزنده ای در کلانشهر کرج صورت گرفته . هر چند طراحی خطوط موجود اتوبوس رانی کرج هم جهت بهره برداری بهینه نیازمند یک بازنگری مجدد است . لطفا رسیدگی فرمایید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۳۰ ۱۴:۲۶

پروژه مترو داخلی کرج ۱۶ سال طول کشیده هنوز کامل نشده پروژه بعدی چی بشه؟

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۳۰ ۱۵:۲۴

رئیس محترم عمران باسلام لطفا جهت ایجاد صوت گیرفاز۴مهرشهرحاشیه اتوبان منتهی به سردخانه که آلودگی صوتی بیش از۵۰سال داردوساکنین حاشیه دررنج وعذاب هستن وازصدای اتوبان جرات بازکردن پنجره راندارندوبااداره راه ،شهرداری منطقه وشورای شهر نسبت به ایجادصداگیراقدام عاجل بفرمائید. بادعای خیراهالی حاشیه اتوبان نشین

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۰۴ ۰۴:۱۳

با سلام جهت اطلاع روسا شهرداری ، جالب اینجا هست ایستگاه حصارک که فرمودن ... پل عابری نصب شده که با بالا بر یا به عبارتی آسانسوری که جهت رفاه شهروندان ولی واقعا کارآمد نیست هزینه‌های اضافه و هدر دادن بودجه جامعه جای که اصولش پله برقی هست نه آسانسور