• دوشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401092819162
  • خبرنگار : 50378

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد:

طرح قرار زیارت با رویکرد جدید اجرایی می‌شود

طرح قرار زیارت با رویکرد جدید اجرایی می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد گفت: طرح قرار زیارت با رویکرد جدید و جامعه هدف فراتر و گسترده‌تر اجرایی می‌شود.

حسین باغگلی با اشاره به طرح قرار زیارت اظهار کرد: کلان‌پروژه قرار زیارت طرحی است که در نظر دارد به گسترش کمی و کیفی فرهنگ زیارت و جاری و ساری شدن سیره و سنت رضوی بین زندگی آحاد شهروندان مشهدی کمک کند.

وی افزود: در همین راستا و به منظور تسهیل و رونق زیارت به ویژه در نقاط حاشیه شهر و کم‌برخوردار و همچنین اقشار نیازمند، افراد سالمند و کم‌توان و نیز خانواده‌ها این طرح اجرایی می‌شود.

باغگلی با بیان اینکه گروه‌های هدف اجرای این طرح بیشتر در حاشیه شهر مشهد ساکن هستند و شامل افرادی می‌شود که دسترسی مستقیم به حرم ندارند، گفت: طرح قرار زیارت از ابتدای سال تاکنون در قالب ۱۳۰۰ برنامه تشرف زیارت گروهی مجاوران با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر برگزار شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد تصریح کرد: طرح قرار زیارت تاکنون صرفا برای مساجد برگزار می‌شد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این طرح با هدف ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ زیارت، ارتقاء سبک زندگی رضوی و شناخت امام‌رضا(ع) در قالب پنج بسته برنامه متنوع و خلاقانه با بهره‌مندی اقشار مختلف تدوین شده است.

باغگلی گفت: بسته برنامه‌های تعریف شده در قالب کلان‌پروژه قرار زیارت برای اقشار آسیب‌پذیر، معلولان، نوجوانان و جوانان، نیروهای خدمت‌رسان شامل پاکبان، باغبان و... والدین شهدا در قالب برنامه تشرف گروهی، زیارت نیابتی، تورهای متنوع نیم روزه و یک روزه، تولید و اکران محصولات مکتوب و رسانه‌ای در حوزه زیارت با مشارکت نهادهای ذی‌ربط از شاخصه های قابل تمایز نسبت به طرح گذشته است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی افزود: امیدواریم با تعامل سازمان اتوبوسرانی بتوانیم پنج اتوبوس روزانه در اختیار سازمان باشد تا جامعه هدف و برنامه‌های کلان خود را جامع‌تر از قبل اجرایی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha