• دوشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۱ / ۲۱:۱۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401092819302
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان:

افزایش جمعیت نیازمند یک برنامه جهادی است

افزایش جمعیت نیازمند یک برنامه جهادی است

ایسنا/لرستان مدیرکل ثبت‌احوال لرستان گفت: افزایش جمعیت نیازمند یک برنامه جهادی است.

فریبرز امیری پریان در جلسه ثبت وقایع حیاتی بروجرد که ۲۸ آذرماه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در بحث افزایش جمعیت با توجه به مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد نیازمند یک برنامه جهادی هستیم و باید آینده کشور را در بحث جمعیت و افزایش آن با توجه به تذکرات مقام معظم رهبری در این خصوص برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به انجام پروژه‌های بزرگ ثبت‌احوال از جمله طرح آرشیو اسناد هویتی، پروژه سببی و نسبی، راه‌اندازی سامانه سهیم، اضافه کرد: ثبت‌احوال پیشرو در الکترونیکی کردن خدمات خود بوده و برای سهولت در ارائه خدمات به مردم اقدامات شایسته‌ای انجام داده است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با اشاره به برون‌سپاری خدمات ثبت‌احوال، افزود: در استان ۵۴ دفتر پیشخوان به‌عنوان بازوان کمکی ثبت‌احوال استان در ارائه خدمات به مردم همکاری فعالی دارند و حجم قابل‌توجهی از درخواست‌های مردم را ثبت و از طریق سیستم به ادارات ثبت‌احوال ارسال می‌کنند و اخیراً هم تعداد خدمات قابل ارائه از طریق این دفاتر بر اساس دستورالعمل‌های قانونی بیشتر شده‌اند.

امیری خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ دستگاه اجرایی به پایگاه اطلاعاتی سازمان ثبت‌احوال وصل هستند و یک سری از استعلامات خود را الکترونیکی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به سامانه سهیم، ادامه داد: در این سامانه آخرین اطلاعات سببی و نسبی موجود شهروندان شامل؛ اطلاعات هویتی والدین، فرزندان و همسر هر شخص نمایش داده می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان بیان کرد: همچنین در این درگاه الکترونیکی خدماتی مانند پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت‌نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی، درخواست انتخاب یا تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیدا شده، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعات، قوانین و مقررات و ... ارائه و در دسترس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha