• سه‌شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / ۰۷:۲۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1401092919379
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

معاون اداری، مالی وزیر علوم:

با افتخار از پیشرفت های علمی و دستاوردهای نظام و انقلاب دفاع می‌کنیم

با افتخار از پیشرفت های علمی و دستاوردهای نظام و انقلاب دفاع می‌کنیم

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در آیین رونمایی از پوستر دومین همایش ملی تحول در علوم انسانی که با حضور استاندار فارس در دانشگاه شیراز برگزار شد گفت: با صدایی رسا و با افتخار از پیشرفت های علمی و دستاوردهای نظام و انقلاب دفاع می کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر علی خطیبی در این همایش به بیان پیشرفت های  نظام جمهوری  اسلامی در سال های پس از انقلاب اسلامی  در حوزه های علم و فناوری و  پزشکی  پرداخت و آن را حرکتی والا و بی نظیر دانست.

وی افزود : دستیابی به این پیشرفت ها در حالی رخ داده است که میزان فروش نفت خام به یک پنچم میزان قبل از انقلاب کاهش یافته و جمعیت کشور از ۳۶ میلیون نفر به ۸۱ میلیون نفر افزایش یافته است.

خطیبی ادامه داد: در دهه‌های گذشته ۳۰ درصد از پزشکان  مشغول فعالیت در ایران، از کشورهای دیگر به ایران می آمدند و طبابت می‌کردند که اغلب آنها از کشور هایی نظیر بنگلادش، هند، فیلیپین، پاکستان  به ایران اعزام می‌شدند، این در حالی است که امروزه در  ۲۷ رشته، پزشک متخصص تربیت شده و بیش از ۵۳ کشور جهان به منظور درمان به ایران مراجعه می‌کنند.

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: بر اساس مستندات تاریخی، مساحت ایران در ۵ قرن گذشته از ۳/۵ میلیون کیلومتر مربع به ۱/۷ میلیون کیلومتر مربع کاهش یافته که ناشی از عملکرد حاکمان گذشته است. همانطور که رضاخان بدون حتی یک ساعت مقاومت سرزمین ایران را به ارتش های متجاوز شوروی، انگلیس و آمریکا تسلیم کرد؛ در دوران پهلوی  دوم نیز بحرین یکی از استان های ایران با بی کفایتی  تحویل انگلیس شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ،خطیبی افزود: در این هرج و مرج واقعی بر اساس اسناد موجود در سال ۱۳۵۶  حقوق مستشاران نظامی آمریکا ۱۷ میلیارد تومان و حقوق کل نظامیان ایران ۱۴ میلیارد تومان بوده است؛ که این خود نشان از ناشایستگی و ناکارآمدی دوران ستم شاهی است.  اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود هجمه های گسترده قدرت های بزرگ جهانی حتی اندکی از خاک ایران کم نشده و نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha