• سه‌شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401092919477
  • خبرنگار : 50233

جاده ابریشم رونق را به سمنان برمی‌گرداند؟

جاده ابریشم رونق را به سمنان برمی‌گرداند؟

ایسنا/سمنان یک عضو شورای شهر سمنان معتقد است: عضویت سمنان در اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم و ایجاد ارتباط با شهرهای بزرگ و بین‌المللی، می‌تواند جان دوباره به این شهر تاریخی ببخشد.

حسین موسوی دلازیانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شهری که فاقد قابلیت توسعه باشد، از منظر امروزی شهر نیست اظهار کرد: یک شهر زنده باید دارای رونق و قابلیت توسعه باشد تا شهروندان دغدغه اشتغال فرزندان خود را نداشته باشند.

شهردار سابق سمنان، از شهر به مثابه یک موجود زنده یاد کرد و گفت: یک شهر زنده باید رفاهیات مورد نیاز مردم و شهروندان را در خود داشته باشد.

وی از سمنان به عنوان یک شهر تنبل و کم‌نشاط نام برد و افزود: با گردش در شهر احساس یک نوع رکود و خمودگی به ما دست می‌دهد و لذا باید این نگرش و عملکرد رفتاری شهر را تغییر داد و شورای شهر در همین راستا برای خروج از این وضعیت می‌کوشد یک جان دوباره به این شهر تاریخی ببخشد.
این عضو پارلمان شهری سمنان، عضویت سمنان در اتحادیه بین‌المللی شهرهای در مسیر جاده ابریشم، به عنوان نماینده ایران را در همین راستا ارزیابی و تصریح کرد: یک شهر زنده باید دارای ارتباط جهانی و بین‌المللی باشد.

عضویت در اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم جان دوباره به سمنان می‌بخشد؟

وی عضویت سمنان در این اتحادیه بین‌المللی را یک فرصت مهم خواند و گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ کشور دنیا به عضویت این اتحادیه درآمده‌اند و قرار است که تعداد این کشورها به ۷۳ کشور نیز افزایش بیابد.
موسوی با اذعان به اینکه باید بذر توسعه را در دل سمنان بکاریم اضافه کرد: برای کاشتن این بذر نیازمند ارتباطات جهانی و اتصال به شهرهای بزرگ هستیم.
این عضو شورای شهر سمنان با اشاره به برپایی اجلاسیه شهرهای در مسیر جاده ابریشم در تاشکند ازبکستان در آذر ماه جاری اظهار کرد: بنده به عنوان نماینده شورا در این اجلاسیه حضور یافتم و تلاش کردیم از طریق غرفه‌ای که در نمایشگاه به سمنان اختصاص یافته بود، ظرفیت ها و توانمندی‌های شهر و استان سمنان را معرفی کنیم.

نماینده اعزامی شورای شهر سمنان به اتحادیه شهرهای در مسیر جاده ابریشم به سفرخود به این اتحادیه اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این سفر ظرفیت های جدیدی برای شناسایی و معرفی بیشتر سمنان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در این اتحادیه ، فراهم شد.
وی با اشاره به سفر خود به سمرقند و بخارا گفت: شهری مثل بخارا با حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۴۷۰ هتل دارد و همین ظرفیت به تنهایی، فرصت های بسیاری برای مردم این شهر فراهم کرده است.
وی وجود قرابت بالای این شهرها با شهرهای کشورمان و از جمله سمنان را یک فرصت خواند و افزود: جمهوری اسلامی و فرهنگ ایرانی در این شهر علاقه‌مندان زیادی دارد و باید از این ظرفیت‌ها بهره گرفت.

این عضو شورای شهر سمنان با اشاره به تعدد و تنوع آثار تاریخی سمنان، گفت: استان سمنان از جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار ارزشمندی برخوردار است و می‌توان با بهره گیری از این ظرفیت‌ها، سمنان را به یک مقصد مهم گردشگری تبدیل کرد.
وی با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رونق گردشگری در استان اظهار کرد: تکمیل این زیرساخت‌ها می‌تواند زمینه را برای رشد این صنعت پردرآمد در استان فراهم کند.
وی بر لزوم همکاری بیشتر رسانه‌ها با مسوولان شهری تاکید و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در معرفی و شناساندن ظرفیت های بالقوه شهر و آگاهی‌بخشی به مردم نقش کلیدی دارند و انتظار می‌رود که رسانه‌ها بیش از پیش با مدیریت شهری همراهی کنند.

عضویت در اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم جان دوباره به سمنان می‌بخشد؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha