• سه‌شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401092919515
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

روزهای پرمصرف خراسان‌ جنوبی‌ها؛

قطع گاز؛ در انتظار مشترکین پر مصرف

قطع گاز؛ در انتظار مشترکین پر مصرف

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از افزایش محسوس قبوض گاز مشترکین پر مصرف و قطع گاز آن‌ها خبر داد.

رحمان محمودی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس ابلاغ دستور العمل مصوب شورای عالی امنیت ملی درباره برخورد با مشترکان پرمصرف دولتی و مصارف غیرضروری و تجملاتی در بخش‌های دولتی و خصوصی، با مشترکین پرمصرف و بدمصرف به صورت جدی برخورد خواهد شد.

وی افزود: مشترکان پرمصرف و یا بدمصرف هزینه‌های بسیاری را متحمل خواهند شد؛ همچنین هیچ طرح تشویقی شامل حال این مشترکان نخواهد شد و درصورت ادامه مصرف بی‌رویه، گاز آن‌ها نیز قطع می‌شود.

محمودی ادامه داد: اولویت شرکت گاز، گازرسانی به منازل و حفظ جریان پایدار گاز برای مشترکان خانگی است که با توجه به کاهش دما و مصرف بیش از حد در بخش خانگی و تجاری، ضروری است که در گازرسانی به بخش‌های مختلف، مدیریت مصرف انجام شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به پایش ۲۵۶۸ مورد از ادارات از ابتدای آذرماه در استان، تصریح کرد: مطابق بخشنامه صرفه جویی سازمان‌ها، ادارات، نهادها و ارگان‌های دولتی باید در وقت اداری نسبت به رعایت دمای رفاه یعنی ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد اقدام کنند و در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل، سامانه‌های گرمایشی را خاموش کنند.

افزایش مصرف گاز خانگی در استان

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی خبر داد و از مشترکین درخواست کرد تا در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

محمودی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱ میلیارد و ۳۵۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف در استان مصرف شده است که نسبت به مصرف کل سال گذشته استان ۱۱ درصد افزایش داشته است.

محمودی تصریح کرد: با توجه به برودت هوا در برخی از نقاط استان از مشترکین درخواست
می شود تا با رعایت اصول ساده علاوه بر صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی، موجب کاهش هزینه‌های مصرفی خانواده نیز شوند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم با پوشیدن لباس‌های گرم و مناسب فصل، نصب پنجره‌های دو جداره، استفاده از پرده‌های ضخیم، خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق‌های بدون استفاده، عایق کاری موتورخانه‌ها و استفاده نکردن از شومینه به دلیل بازدهی کم و ایمنی پایین، تعمیر و سرویس سامانه‌ها و وسایل گرمایشی از جمله موتورخانه‌ها و نصب سامانه پایش هوشمند در آن و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد با برچسب انرژی بالا در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha