• سه‌شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1401092919636
  • خبرنگار : 71460

پیام جنجالی رییس‌جمهور کنیا درباره تیم ملی فوتبال فرانسه

پیام جنجالی رییس‌جمهور کنیا درباره تیم ملی فوتبال فرانسه

رییس‌جمهور کنیا پس از شکست فرانسه مقابل آرژانتین در فینال جام جهانی پیامی در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد که سروصدا به پا کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از tyc، فرانسه در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل تیم ملی آرژانتین شکست خورد و نتوانست قهرمان شود. ویلیام روتو، رییس‌جمهور کنیا توییتی درباره  تیم فرانسه منتشر کرد که جنجال برانگیخت.

رییس جمهور این کشور آفریقایی نوشت: تبریک به آرژانتین برای قهرمانی در جام جهانی. تیم آفریقایی من (فرانسه) در جام جهانی بازی‌های عالی انجام داد.

این توییت چنان سر و صدا به پا کرد که بیش از ۱۶۰۰ پاسخ داشت که در میان آن‌ها چندین انتقاد برجسته بود.

این پست به این محدود نشد، زیرا عکسی از تیم فرانسه را نشان می‌دهد پانزده نفر از اعضای تیم ریشه آفریقایی دارند. در میان آن‌ها کیلیان ام‌باپه برجسته است که اجدادی از الجزایر و کامرون دارد. چهارده نفر دیگر عبارتند از: عثمان دمبله، اورلین شوامنی، کریم بنزما، ابراهیما کوناته، ژول کنده، استیو مانداندا، یوسف فوفانا، متئو گوندوزی، اکسل دیاسی، ویلیام سالیبا، دایوت اوپامکانو، ادواردو کاماوینگا و کینگزلی کومان.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۹ ۱۲:۱۴

بسیار عالی

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۹ ۱۴:۰۵

سلام علیکم به نظر بنده حرف درستی زده است برخی کشورها به ویژه فرانسه و انگلیس انگار تیم ملی ندارند.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۹ ۱۴:۳۶

جناب رئیس محترم جمهور کنیا : دمت گرم که حق مطلب را ادا کردی

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۹ ۱۶:۲۴

حرف حق زده.....

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۹ ۱۷:۲۵

چه جالب و عجیب, سحنان رئیس جمهور کنیا, ولی خیلی واقعی! بنده و همسرم , که این بازی فینال را مشاهده میکردیم, بخصوص بعد از تعویض های تیم فرانسه در نیمه دوم تا پایان بازی, بجز گلز تیم فرانسه, تمامی بازیکنان فرانسوی سیاه پوست و ر نگین پوست بودند ومن هم به همسرم در حین یازی گفتم, این تیم ,که یک تیم فرانسوی نیست, بلکه یک تیم آفریقایی است. این هم یک نوع استعمار گری و برده داری مدرن فرانسه و اروپآیی ها در قرن بیست و یکم میباشد!