• سه‌شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401092919814
  • خبرنگار : 71415

رونق فروش محصولات تاریخ مصرف گذشته در آمریکا

رونق فروش محصولات تاریخ مصرف گذشته در آمریکا

بر اساس نتایج یک مطالعه در ماه سپتامبر از ۲۰۰۰ مصرف کننده آمریکایی، از هر ۱۰ نفر شش نفر مواد غذایی که تاریخ مصرفشان نزدیک به پایان باشد را به دلیل مقرون به صرفه بودن می‌خرند و ۴۶ درصد گفتند، کلا توجهی به تاریخ مصرف درج شده روی محصول نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، پایگاه هیل نوشت، هر چند موضوع خرید از فروشگاه‌های تخفیف‌دار چیز جدیدی نیست، در این گزارش یک آمار جالب توجه فاش شد؛ اینکه ۱۶.۶ درصد از کسانی که رو به خرید جنس‌های تخفیف‌دار آورده‌اند، از سال جاری میلادی این کار را شروع کرده‌اند.

پایگاه هیل در گزارش خود به رونق پیدا کردن خرید از فروشگاه‌های آمریکایی که مختص فروش جنسهای تاریخ مصرف گذشته یا نزدیک به تاریخ مصرف هستند، در سال جاری میلادی اشاره می‌کند.

این پایگاه خبری نوشت، رون روخاس، مالک یک فروشگاه اجناس تخفیف‌دار در شهر شیکاگوی ایالت ایلینوی به نام فروشگاه Continental Sales Lots 4 Less است که ۴۰ سال است به فروش یک چنین مواد غذایی می‌پردازد. با این حال فروشگاه او در همین اواخر به حدی از رونق رسیده که نیاز به توسعه پیدا کرده است.

روخاس بیان کرد:‌ در شش تا هشت هفته اخیر ما مجبور به اضافه کردن دو صندوق جدید برای مدیریت افزایش مراجعات شدیم. گاهی اوقات شما شاهد صفی هستید که تا ۶۰ متر طول کشیده. به نظر من از ماه سپتامبر واقعا روند مراجعات بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش یک مطالعه اخیرا انجام شده از سوی پایگاه والت هاب نشان داده که ۶۸ درصد آمریکایی‌ها معتقدند بزرگترین تاثیر تورم بر خریدهای ماهانه آنها از سوپرمارکتها بوده است.

در فروشگاه روخاس حتی تخفیف ۹۰ درصدی هم پیدا می‌شود و او بخش کالاهای دارای بیشترین تخفیف را جدا سازی کرده است.

روخاس گفت: وقتی تاریخ مصرف کالایی نزدیک باشد و تخفیف‌هایی همچون پنجاه درصد یا بیشتر از قیمت عادی خورده باشند من نامش را فروش فوق‌العاده می‌گذارم. اما کالاهای تاریخ مصرف گذشته تخفیف‌هایی اعم از ۷۵ تا ۸۰ و ۹۰ درصد هم پیدا می‌کنند که ما کالاهایی که به این نقطه می‌رسند را فروش احمقانه می‌خوانیم.

بر اساس اعلام وبسایت وزارت کشاورزی آمریکا، "اگر تاریخ مصرف محصولی حین نگهداری در خانه بگذرد، اگر محصول به درستی نگهداری شده باشد تا زمانی که فسادش مشخص نشده، هنوز هم ایمن و سالم است." این وبسایت ادامه می‌دهد که "برای کاهش ضایعات مواد غذایی، مهم است که مصرف کنندگان بدانند که تاریخ‌های اعمال شده برای مواد غذایی برای کیفیت هستند و نه ایمنی."

روخاس گفت: "ما به دلیل حساسیت محصول آنها را به بازار عرضه نمی‌کنیم، اما قطعا خوردن آنها قانونی و بی خطر است و ما همه چیزهایی را که در اینجا می‌فروشیم تضمین می‌کنیم و به ندرت اتفاق می‌افتد که چیزی برگردانده شود." روخاس می‌گوید، محدودیت‌هایی برای محصولات تاریخ مصرف گذشته‌ای که فروشگاه او می‌فروشد، وجود دارد.

روخاس گفت، به طور کلی، سعی می‌کند محدوده محصولات به نحوی باشد که بین سه تا شش ماه از تاریخ مصرفشان گذشته باشد و فروشگاهش قطعا مواد غذایی همچون غذای بچه را نمی‌فروشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۹ ۱۴:۱۷

آره جون باباتون توی ایران نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۹ ۱۴:۴۵

چرا تمام بدبختیهای امریکا را ما میدانیم .ولی از بدبختی خودمان صحبتی بمیان نمیاید؟ شاید اتفاقات سطح جامعه ما برای امریکاست نه ایران؟!؟!؟!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۹ ۱۵:۲۸

شما را چه؟ خبری دهید که آگاهی خواننده را بیافزاید نه که بر موضع سیاست مداران حکم تایید بزند.