• سه‌شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401092920064
  • خبرنگار : 50006

امام جمعه اهر:

تفرقه افکنی مهم‌ترین ابزار دشمنان علیه ملت ایران است

تفرقه افکنی مهم‌ترین ابزار دشمنان علیه ملت ایران است

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه اهر، تفرقه و اختلاف افکنی را مهم‌ترین ابزار دشمنان علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی بیان کرد و گفت: وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان جهان عامل موفقیت و پیروزی در برابر دشمنان است و باید همه مسلمانان با همبستگی و وحدت کلمه در مقابل زورگویی‌های استکبار ایستادگی کنند.

حجت‌الاسلام جواد حاجی زاده، سه‌شنبه، ۲۹ آذرماه، در مراسم گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در اهر، بحث وحدت را در طول تاریخ اسلام و کتاب آسمانی بسیار مهم ذکر کرد و افزود: دشمنان با تفرقه‌افکنی در مسائل مختلف از جمله قومیت‌گرایی، زبان و … سعی در اختلاف‌افکنی و براندازی نظام دارند که باید هوشیار باشیم.

وی در ادامه با گرامیداشت سالگرد شهادت آیت الله مفتح، بیان کرد: ایشان یکی از تأثیرگذارترین مبارزان در پیروزی انقلاب اسلامی و جزو پیشگامان شکل‌گیری وحدت بین حوزه و دانشگاه هستند که در حافظه تاریخی ایران اسلامی ماندگار و به نیکی یاد می‌شود.

امام جمعه اهر با اشاره به وجود اسلام‌های متعدد غربی، آمریکایی، انگلیسی، افراطی و داعشی در جهان گفت: اسلام ایرانی از اسلام‌های ناب محمدی است که در هیچ اسلامی مانند اسلام ایرانی به وحدت توجه ویژه نشده است.

وی همچنین نگاه اسلام اهل بیتی و ایرانی به مسائل جوانان و زنان جامعه را بسیار فراتر از اسلام‌های دیگر دنیا بیان کرد و افزود: ارزش و جایگاه زنان در ایران اسلامی خصوصاً در بیانات مقام معظم رهبری و سایر مراجع دینی ایران بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه اهر تصریح کرد: ایران اسلامی به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مقتدرتر از همیشه در منطقه جایگاه رفیعی پیدا کرده و در دنیا تأثیرگذار و حرفی برای گفتن دارد.طبق آیات قرآن محور اصلی وحدت خدا، رسول و ولایت است که باید وحدت در بین مسلمانان جهان جاری و ساری شود. 

حاجی‌زاده در پایان بحث وحدت حوزه و دانشگاه را مهم برشمرد و گفت: با توجه به تشکیل دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در اهر این دبیرخانه باید در راستای پاسخگویی به شبهات و سؤالات مردم به جد فعالیت خود را آغاز کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha