• سه‌شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401092920101
  • خبرنگار : 50039

معاون استاندار گلستان:

هیأت مذهبی که واعظ نداشته باشد از مسیر فاصله می‌گیرد

هیأت مذهبی که واعظ نداشته باشد از مسیر فاصله می‌گیرد

ایسنا/گلستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی باید رهبر و روحانی داشته باشد، گفت: هیأتی که واعظ نداشته باشد از مسیر واقعی دین فاصله می‌گیرد.

سیدعلی مهاجر عصر امروز سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در مجمع خادمان اهل بیت(ع) شهرستان گرگان که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) و سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در مکتب‌الحسین(ع) برگزار شد، اظهار کرد: ما معتقد هستیم که دولت سیزدهم مردمی است و تشکل‌ها و هیئات مذهبی نقش مهمی را در این دولت دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با بیان اینکه هیأت‌ها باید رهبر و روحانی داشته باشند و هیأتی که واعظ نداشته باشد از مسیر واقعی دین اسلام فاصله می‌گیرد، ادامه داد: مسجد و حسینیه بهترین مکان استقرار هیئات مذهبی بوده زیرا اقدامات آنها در راستای ترویج دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به برخی آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) در مورد سنگر بودن مساجد، یادآور شد: امروز مقام معظم رهبری بر مقوله جهاد تبیین نگاه ویژه‌ای دارد و هیئات مذهبی بهترین و بزرگترین تشکل‌های مردمی مستقر در مساجد برای جهاد تبیین هستند که باید به وظایف خود درست عمل کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با تأکید بر اینکه اهل تسنن و تشییع استان گلستان محب اهل بیت(ع) هستند، خاطرنشان کرد: فضاهای متفاوت فرهنگی مذاهب باید به گونه‌ای برگزار شود تا مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگیرد.

وی استان گلستان را رنگین‌کمان اقوام، فرق و مذاهب دانست و تصریح کرد: آیین‌هایی که در مناسبت‌های ملی و مذهبی در استان گلستان برگزار می‌شود در سطح کشور زبانزد است و «وحدت» را به معنای واقعی کلمه تبیین می‌کند.

این مقام مسئول از جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری سخن گفت و افزود: باید طرح‌ها و برنامه‌های خود را در این زمینه تدوین کرده و با استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی نسبت به جامعه آگاهی بخشی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از علی‌اصغر سلیمانی، سودابه سادات‌عقیلی و فریده غلامی به عنوان برگزیدگان مسابقه عکاسی و چندرسانه‌ای سلام فرمانده تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha