• چهارشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۱ / ۰۰:۳۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401093020206
  • خبرنگار : 30057

دستیار معاون علمی رییس‌جمهوری در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان معرفی شد

دستیار معاون علمی رییس‌جمهوری در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان معرفی شد

هاشم آقازاده طی حکمی به عنوان "دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری در حوزه اقتصاد دانش بنیان" منصوب شد.

به گزارش ایسنا، روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری؛ طی حکمی هاشم آقازاده  را به عنوان دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری منصوب کرد.

درمتن این حکم آمده است؛

«نظر به مراتب شایستگی و تجارب، به موجب این حکم شما را به عنوان "دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان" منصوب می‌کنم. با توجه به اهداف عالی این معاونت و لزوم برنامه‌ریزی و تحول در ارتقاء اقتصاد دانش بنیان کشور، ماموریت‌های اصلی زیر از آن مجموعه انتظار می‌رود:

*برنامه‌ریزی و طراحی "امور توسعه سرمایه گذاری و تامین مالی" در ساختار رسمی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و برقراری ارتباط موثر با تمامی بخش‌ها و ستادهای تخصصی معاونت.

*تشکیل شورای عالی مشورتی متشکل از نخبگان مالی-اقتصادی به منظور راهبری فعالیت‌های معاونت در حوزه اقتصاد دانش بنیان.

*تنوع بخشی و ابزارهای تامین مالی متناسب با نیازهای در حال رشد اقتصاد دانش بنیان با تاکید بر توسعه صادرات و جذب سرمایه‌های خارجی

*پیگیری هدایت منابع مالی موجود در اقتصاد کشور به سرمایه‌گذاری مولد در حوزه‌های دانش بنیان

*توسعه ابزارهای تامین مالی مردمی در حوزه علم و فناوری در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب در "اقتصاد از مردم برای مردم.

*طراحی ساز و کار نظارت، راهبری، ارتقای بهره‌وری و توانمندسازی صندوق‌های پژوهش و فناوری به عنوان بازیگران تخصصی نظام تامین مالی فناوری با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی.

*پیگیری مجدانه و ارتقاء دستاوردهای قبلی در حوزه ارزش گذاری دارایی‌های نامشهود و تسهیل ورود شرکت‌های دانش بنیان به بازار سرمایه.

*تعامل موثر در شوراهای بالادستی از جمله شورای عالی اقتصاد و نیز کمیسیون اقتصاد دولت به منظور تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان.

*پیش‌بینی و طراحی راهکارهای تامین مالی ویژه پروژه‌های پیشران معاونت با اثرگذاری در سطح ملی.
 
از درگاه خداوند متعال دوام توفیقات جنابعالی را در پیروی از منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست های دولت مردمی خواستارم.
از تلاش و زحمات علیرضا دلیری، در طول تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی کرده و از خداوند متعال برای ایشان آرزوی بهروزی و توفیق دارم. لازم است از تجربیات ایشان و سایر همکاران در این حوزه به خوبی استفاده شود.»
 
 
 به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، هاشم آقازاده دانش‌آموخته دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران است. وی دانشیار مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران و رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران است که پیش از این، در مقام معاون اجرائی سابق پارک علم و فناوری دانشگاه تهران فعالیت داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha