• چهارشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401093020302
  • خبرنگار : 30058

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست با دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی مطرح کرد:

سامانه نظام ایده ها و نیاز ها در راستای بهبود ارتباط علم و صنعت ایجاد شده است

سامانه نظام ایده ها و نیاز ها در راستای بهبود ارتباط علم و صنعت ایجاد شده است

ایسنا/اردبیل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سامانه نظام ایده ها و نیاز ها در وزارت علوم ایجاد شده است تا صنایع و دستگاه ها نیازها و چالش های خود را در این سامانه ثبت کنند و دانشجویان نیز پایان نامه های خود را به سمت حل این مسائل پیش ببرند.

محمدعلی زلفی گل شامگاه 29 آذر در نشست با تشکل های دانشجویی و دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه‌های ما امروز در رتبه ‌بندی ‌های جهانی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و قطعاً این حرکت ‌ها به شکل مؤثر پیش خواهد رفت.

وی افزود: سعی و تلاش ما بر این است تا فضای مناسب علمی و عقلانی را در دانشگاه ‌ها حاکم کرده و دانشجویان را به فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقاتی و دانش‌ بنیان سوق بدهیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ارتباط علم با صنعت، بیان کرد: سامانه نظام ایده ها و نیازها در وزارت علوم ایجاد شده است تا صنایع و دستگاه ها نیازها و چالش های خود را در این سامانه ثبت کنند و دانشجویان نیز پایان نامه های خود را به سمت حل این مسائل پیش ببرند.

زلفی گل گفت: تاکنون 7 هزار نیاز در این سامانه ثبت شده است که پیش بینی می کنیم این میزان افزایش پیدا کند و از این طریق ارتباط بین علم و صنعت در جامعه بهبود یابد.

وی در خصوص پروژه های عمرانی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: خوابگاه دانشجویی، استخر، فاز 3 دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده علوم انسانی چهار پروژه دانشگاه محقق اردبیلی است که تمام تلاش خود را جهت اتمام این پروژه ها به کار خواهیم بست.

زلفی‌گل از بازنگری در رشته ‌ها و توانمندسازی دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: در ۵ ماه گذشته چندین تریبون آزاد در این دانشگاه برگزار شده است و قصد داریم تعداد آنرا طی ماه های آینده افزایش دهیم.

وی گفت: براساس تصمیم وزارت علوم ۳ درصد کل بودجه دانشگاه صرف امور فرهنگی می شود و این اتفاقی بسیار خوب برای حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها است.

 رئیس دانشگاه محقق اردبیلی عنوان کرد: مانع هیچ برنامه فرهنگی درچارچوب قانون در سطح دانشگاه نیستیم و همه جانبه از برنامه های فرهنگی حمایت می کنیم.

چمنی تصریح کرد: امسال از دانشگاه سه کاروان دانشجویی به کربلای معلی اعزام شدند و برای هر نفر ۳ میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شد که این میزان در سایر دانشگاه ها به ازای هر نفر یک و نیم میلیون تومان بود.

وی تاکید کرد: به هیچکس اجازه بر هم زدن آرامش حاکم در دانشگاه را نمی دهیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: هر روز در سلف دانشگاه دو نوع غذا ارائه می شود و از وقتی که مدیریت دانشگاه را بر عهده گرفتم گوشت یخ زده در طبخ غذاها استفاده نمی شود، بلکه از گوشت گرم روز استفاده می شود و یک روز در میان به همراه تیم مدیریتی در سلف دانشگاه حضور یافته و از نزدیک شاهد کیفیت غذا هستیم.

چمنی با اشاره به بازدیدهای دوره ای از خوابگاه های دانشجویی دانشگاه، بیان کرد: مشکلات و کمبودها در این بازدیدها احصا شده و ما نسبت به رفع آنها اقدام می کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha