• چهارشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401093020395
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دشت کاشان در شرایط هشدار زرد هواشناسی

دشت کاشان در شرایط هشدار زرد هواشناسی

ایسنا/اصفهان رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: پیش‌بینی می‌شود که یک سامانه سرد همراه با بارش از میانه روز پنجشنبه، اولین روز زمستان از سمت غرب و جنوب غرب دشت کاشان وارد این منطقه شود که این سامانه، می‌تواند بارش برف در مناطق کوهستانی و باران در مناطق دشتی را ایجاد کند.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بارش‌ها در روز پنجشنبه پراکنده، اما از پایان روز جمعه تا روز یکشنبه می‌تواند مؤثر باشد که با کاهش محسوس دما در اواخر روز شنبه، بارش برف در شهرهای کاشان و آران و بیدگل دور از انتظار نیست.

وی افزود: دشت کاشان در شرایط هشدار زرد هواشناسی قرار گرفته است و پایداری جو تا میانه روز پنجشنبه، شرایط انباشت آلاینده‌های جوی و کیفیت هوا را مهیا کرده و منطقه کاشان از نظر کیفیت هوا در شرایط هشدار نارنجی است.

رئیس اداره هواشناسی کاشان، تأکید کرد: حداکثر دمای کاشان روز گذشته ۲۹ آذر ۱۵ درجه و حداقل دما یک درجه سانتیگراد بالای صفر بود که دما حداکثر طی چهار روز آینده ۸ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد داشت که اوج این کاهش در روز شنبه بوده و دمای حداقل نیز در مناطق کوهستانی طی این روزها زیر صفر خواهد بود.

ارغوانی تصریح کرد: بارش و سرما در ابتدای روزهای شنبه و یکشنبه باعث لغزندگی،کاهش دید و مه آلودگی در راه‌های مواصلاتی مناطق کوهستانی شده که به شهروندان سفارش می‌شود تا تجهیزات زمستانی مثل ضدیخ، زنجیر چرخ و لباس‌های بارانی و گرم همراه داشته باشند.

وی گفت: ماندگاری دمای پایین، توان یخ‌زدگی کامل تأسیسات آبی وجود دارد بنابراین اداره‌های جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب به کاربران خود هشدار یخ‌زدگی کنتورها و تأسیسات را گوشزد کنند تا از خسارت‌های احتمالی کاسته شود و پوشش کنتور آب و شیرآلات ضروری است.

رئیس اداره هواشناسی کاشان، افزود: با توجه به پیش‌بینی برف برای مناطق کوهستانی، اداره راهداری، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها آمادگی برای برف‌روبی و بازگشایی راه‌ها را داشته باشند و به علت شرایط سرمای فراگیر در کل کشور، اداره گاز، به مدیریت تأمین سوخت توجه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha