• چهارشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401093020506
  • خبرنگار : 50477

استاندار گلستان خبر داد:

بسته تشویقی ویژه ساختمان سازان بافت فرسوده

بسته تشویقی ویژه ساختمان سازان بافت فرسوده

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با اشاره به توسعه بلندمرتبه سازی در شهرهای گنبدکاووس و گرگان، گفت: برای سازندگان ساختمان در بافت های فرسوده بسته تشویقی در نظر گرفته شده است.

دکتر علی محمد زنگانه امروز چهارشنبه در نشست مشترک با شهرداران سراسر استان گلستان با اشاره به نقش مهم و اثرگذار شهرداری ها در توسعه و آبادانی استان، اظهار کرد: نگاه ما به شهرداری ها یک نهاد مردمی قوی و کارآمد برای شتاب در پیشرفت استان و تحقق اهداف توسعه ای ماست.

وی با بیان اینکه اقدامات اولیه ضوابط بلند مرتبه سازی در شهرهای گرگان و گنبدکاووس انجام شده است، افزود: آغاز این ضوابط نشان از رشد و پیشرفت مهندسی استان و زمینه سازی برای تداوم و توسعه این مسیر است.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه تلاشهای خوب و موثری برای افزایش درآمد شهرهای استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: البته اعتقاد و باور ما این است که ظرفیت شهرهای استان گلستان بسیار بیشتر از این بوده و می تواند افق های روشن تری را ترسیم و تجربه کند. 

زنگانه بر ایجاد درآمد پایدار برای شهرها و شهرداریها تاکید کرد و گفت: با ایجاد درآمد پایدار برای شهرها هم مردم همان شهر از منافع آن بهره مند خواهند شد و در عین حال منفعت رشد و توسعه شهرها در پیشرفت و ارتقا درآمد استان بروز و ظهور دارد. 

وی از آغاز عملیات اجرایی توسعه زیر ساختی و تجهیز ۲۲ شهر استان به بستر فیبر نوری خبر داد و تصریح کرد: این اقدام زمینه هوشمند سازی شهرهای استان را فراهم می کند که این اتفاق ارزشمند در حوزه شهری می تواند تحول خوبی ایجاد کند.

استاندار گلستان ادامه داد: بسته های حمایتی تشویقی مناسبی برای مالکین بافت های فرسوده در سطح استان درنظر گرفته شده است که با اطلاع رسانی درست به جامعه هدف می توان گام بزرگی در نوسازی شهرها برداشت‌ و حجم بافت های ناکارآمد را کاهش داد.

زنگانه نقش شهرداران در ترغیب سرمایه گذاران حوزه ساخت و ساز را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: شهرداری ها باید طرح ها و بسته های حمایتی دولت را به خوبی تشریح و تبلیغ کنند تا ضمن بهبود چهره شهرها، شاهد ساخت و سازهای با کیفیت در استان باشیم.

وی از درنظر گرفتن بخش ویژه ای در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در این بخش شهردار برگزیده انتخاب خواهد شد تا الگوبرداری از شهرهای موفق در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha