• چهارشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 1401093020578
  • خبرنگار : 71410

بشنوید؛ ۱۰ پیشنهاد موسیقی برای شب یلدا

بشنوید؛ ۱۰ پیشنهاد موسیقی برای شب یلدا

یلدا، یک بهانه خوب برای دورهمی‌های خانوادگی کوچک است. برای همین شاید بد نباشد این شب را با یک مکمل موسیقایی همراه کنیم؛ درست است که برای این شب از انواع و اقسام خوراکی‌ها صحبت می‌کنند اما موسیقی همیشه چیز دیگری است.

ایسنا پلاس: ما برای این کار کمکتان می‌کنیم و منوی متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا علاقه‌مند به هر ژانری از موسیقی که هستید، بتوانید موسیقی یلداییتان را انتخاب و با عزیزانتان همخوانی کنید.

«دل شیدا» با خسرو آواز ایران

«رسوای دل» نام آلبومی است با صدای محمدرضا شجریان در دستگاه سه‌گاه است. این اثر به صورت زنده در سال ۱۳۷۵ در دُبی اجرا شده بود. تصنیف «دل شیدا» در این آلبوم، اثر علی‌اکبر شیدا است که تلفیقی از اشعار باباطاهر و عبدالرحمن جامی است.

«زمستان» با شوالیه آواز ایران

«زمستان» نام آلبومی است با صدای شهرام ناظری و آهنگسازی محمدرضا درویشی که بر روی شعر «زمستان» اثر مهدی اخوان ثالث در سال ۱۳۶۹ اجرا شده‌ است. اینجا می‌توانید قطعه‌ای از این آلبوم ماندگار را بشنوید.

«صدای طهرون» با مرتضی احمدی

زنده‌یاد مرتضی احمدی علاقه وصف‌ناپذیری به تهران داشت. در اواخر عمرش در برنامه زنده تلویزیونی شبکه یک سیما گفت: «بچه تهرونم و عاشق شهرم هستم، تهرون زندگی‌ام و زادگاهم است». او برخی از قدیمی‌ترین ترانه‌های کوچه‌بازاری تهران را به صورت ضربی خوانی  بازخوانی و در آلبومی با نام «صدای طهرون» روانه بازار کرد. شنیدن قطعه‌ای از این آلبوم در شب یلدا می‌چسبد.

«فال خوش» امیر عظیمی

اگر موسیقی پاپ دوست دارید، امیر عظیمی قطعه‌ای با عنوان «فال خوش» منتشر کرده که ترانه‌اش را حسین غیاثی سروده است. ملودی این اثر نیز برای بهنام جلیلیان است.

« یلدا» به روایت مجتبی کبیری

متولدین دهه ۶۰ و ۷۰ نام مجتبی کبیری را در ذهن دارند؛ خواننده پاپی که خیلی زود کم‌کار شد اما حالا می‌توانید یک قطعه یلدایی با صدای این خواننده با سابقه بشنوید. حجت باغانب ترانه این کار را سروده و آهنگسازی‌اش را نیز مجتبی کبیری انجام داده است.

«یلدا» با آواز محمد معتمدی

آواز ایرانی همیشه خوشایند است و اگر به آن علاقه دارید، می‌توانید یک قطعه یلدایی با آواز محمد معتمدی بشنوید. معتمدی علاوه بر اینکه آوازخوان این اثر است، آهنگسازی آن را نیز بر روی شعر بهمن محمدزاده انجام داده است.

«یلدا» به روایت رستاک

اگر دوست دارید یک قطعه یلدایی به روایت رستاک حلاج بشنوید،‌ قطعه پیش رو هم پیشنهاد بدی نیست. این قطعه توسط رستاک حلاج آهنگسازی و اجرا شده است.

«شبی خوش» با صدای سیامک عباسی

«شبی خوش» عنوان یک قطعه پاپ با صدای سیامک عباسی است که بر روی شعری از حافظ اجرا شده است. ملودی این قطعه را سیامک عباسی ساخته و هادی سالاری آن را تنظیم کرده است.

«یلدا»ی حامی

حامی از خوانندگان نسل اول موسیقی پاپ پس از انقلاب اسلامی است. حامی قطعه‌ای برای شب یلدا منتشر کرده است که آهنگسازی آن بر عهده هنرمند صاحب‌سبک امیر بکان بوده است. حامی از شاگردان قدیمی زنده‌یاد بابک بیات محسوب می‌شود.

«شب چله» با راغب

مصطفی راغب یکی دیگر از خوانندگان نسل جدید موسیقی پاپ است که در مدت کوتاه طرفداران زیادی پیدا کرد. «شب چله» یکی از قطعات پر طرفدار اوست که خودش آن را آهنگسازی کرده است.

انتهای یام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha