• پنجشنبه / ۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401100100276
  • منبع : نمایندگی کردستان

تدبر در قرآن رفع معضلات و مشکلات را تسهیل می کند

تدبر در قرآن رفع معضلات و مشکلات را تسهیل می کند

ایسنا/کردستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: همه علوم و معارف از جمله علم اقتصاد، جامعه شناسی و حتی سیاست را می‌توان در قرآن کریم به روشنی دریافت و در آن تدبر و برای رفع معضلات و مشکلات بکار بست.

علی اصغر دریایی امروز پنجشنبه در نشست صمیمی با مدیران موسسات فرهنگی قرآنی سنندج کرد: اگر بشریت در این برهه از زمان این مسیر را گم کرده، ناشی از دوری از آموزه‌های قرآن کریم و عدم درک واقعی از علوم و معارف قرآنی است.

وی افزود: با وجود اینکه جوامع غیر مسلمان از معارف قرآن کریم برای پیشبرد اهداف علمی و اجتماعی خویش استفاده می‌کنند اما ما مسلمانان در مهجوریت قرآن کریم موثر بوده‌ایم و باید تلاش کنیم این کتاب آسمانی در زندگی ما جاری شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان اضافه کرد: در بیشتر آیات قرآن کریم مفاهیم علمی را می‌توان یافت که بتازگی در شُرُف اختراع و استفاده از آن هستند، با تدبر در قرآن کریم می توان بیشتر مسائل و مشکلات را حل و فصل کرد.

وی یادآور شد:همه علوم و معارف از جمله علم اقتصاد، جامعه شناسی و حتی سیاست را می‌توان در قرآن کریم به روشنی دریافت و در آن تدبر و برای رفع معضلات و مشکلات بکار بست.

دریایی در ادامه با ابراز خوشحالی از خدمت به خادمان قرآن، تاکید کرد: لازم است کرسی‌های قرآنی در همه شهرها و موسسات فعال سطح استان احیاء شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان عنوان کرد: آموزش قرآن کریم در هیچ مرحله ای نیاز به ابلاغ و دستورالعمل ندارد و برای ماه های باقیمانده از سال دعوت از قاریان برجسته بین المللی را در برنامه کاری داریم، اگر چه تاکنون ۲ قاری برجسته در استان حضور پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه در صددیم مکانی برای استقرار همه موسسات قرآن و انجمن‌های فعال راه‌اندازی شود، گفت: انجمن دف ایران با مرکزیت شهر سنندج بزودی راه اندازی و هفته فرهنگی سلیمانیه عراق نیز با حضور فعالان قرآنی و اصحاب فرهنگ و هنر بزودی برگزار خواهد شد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha