• پنجشنبه / ۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401100100350
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

معاون استاندار خبر داد

ذخیره‌سازی ۲۵۰ تن میوه شب عید در کهگیلویه و بویراحمد

ذخیره‌سازی ۲۵۰ تن میوه شب عید در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ذخیره‌سازی ۲۵۰ تن میوه شب عید در این استان خبر داد.

نخستین نشست کمیته راهبری استانی خرید و توزیع میوه تنظیم بازار پایان سال ۱۴۰۱ و ایام عید سال ۱۴۰۲ استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات استانداری به ریاست عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل شد.

سبد احسان عسکری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست  با موضوع ذخیره‌سازی میوه شب عید استان گفت: اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی بویراحمد و استان به صورت مشارکتی، به عنوان مباشر طرح تنظیم بازار میوه ایام عید را تهیه کنند.
وی با اشاره به مشکلات مالی و نبود نقدینگی در اتحادیه‌های مباشر افزود: بانک‌ها و صندوق توسعه بخش کشاورزی استان برای تامین نقدینگی میوه ایام عید با اتحادیه‌های مباشر همکاری لازم را داشته باشند.

عسکری اظهار کرد: به منظور هماهنگی در جانمایی غرفه تنظیم بازار در سطح شهر یاسوج، شهردار و اعضای شورای شهر در جلسات آینده کمیته راهبری استان حضور داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاریخ اجرای طرح تنظیم بازار میوه ایام شب عید را از ۲۰ اسفند امسال عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بازار و همزمانی اجرای طرح و شروع ماه مبارک رمضان، مقدار میوه مورد نیاز طرح، به میزان ۱۰۰تن سیب زرد و قرمز و ۱۵۰تن پرتقال تهیه می‌شود.

مصوبات جلسه کمیته راهبری میوه تنظیم بازار پایان سال ۱۴۰۱ و ایام عید سال ۱۴۰۲ استان به این شرح بود:

۱- مصوب شد با توجه به شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد، طرح تنظیم بازار میوه ایام عید اجرا شود.

۲- اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی شهرستان بویراحمد و استان به صورت مشارکتی، به عنوان مباشر طرح تنظیم بازار میوه ایام عید استان انتخاب شدند.

۳-مصوب شد با توجه به مشکلات مالی و نداشتن نقدینگی در اتحادیه های مباشر، بانک های استان و صندوق توسعه بخش کشاورزی استان برای تامین نقدینگی میوه ایام عید با اتحادیه های مباشر همکاری لازم را معمول داشته باشند.

۴-مصوب شد به منظور هماهنگی در جانمایی، غرفه تنظیم بازار در سطح شهر یاسوج، شهردار و اعضای شورای شهر در جلسات آینده کمیته راهبری استان به منظور همکاری بیشتر دعوت و حضور داشته فعال داشته باشند.

۵- تاریخ اجرای طرح تنظیم بازار میوه ایام عید استان از مورخه بیستم اسفندماه، انجام گیرد.

۶- با توجه به شرایط بازار و همزمانی اجرای طرح و شروع ماه مبارک رمضان ، مقدار میوه مورد نیاز طرح، به میزان ۱۰۰تن سیب( ۵۰تن زرد و ۵۰تن قرمز) و ۱۵۰تن پرتقال والنسیا تعیین شد، پرتقال والنسیا با محدوده وزنی حداقل ۱۲۰گرم (۱۰+_) و حداکثر ۲۲۰گرم(۱۰+_)

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۰-۰۲ ۰۳:۴۸

کوفت تون بشه مگه نه اینه که بنام میوه شب عیدمیوه درجه 3را تحویل مردم می دهید و درجه2 را بعد از تعطیلات عاملین در بازار آزاد میفروشن