• پنجشنبه / ۱ دی ۱۴۰۱ / ۲۲:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401100100398
  • خبرنگار : 50071

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

نمی‌گذاریم آلودگی هوای مشهد مانند تهران شود

نمی‌گذاریم آلودگی هوای مشهد مانند تهران شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص سوخت مازوت در نیروگاه‌های توس، مشهد گفت: آخرین گزارشات را از اداره کل محیط زیست استان دریافت خواهیم کرد و اگر بحث آلایندگی وجود داشته باشد مطمئن باشید جلوی آن می‌ایستیم و نمی‌گذاریم مشهد همانند شهر تهران شود.

علی سلاجقه در بازدید از پروژه‌های زیست محیطی شهرداری مشهد، اظهار کرد: با وجود مسائلی که در گذشته مطرح بود یکی از دغدغه‌های ما کمربند سبز جنوبی است و با توجه به جهت بادهایی که در این منطقه وجود دارد موضوع آلاینده‌های شهر مشهد مطرح است و اینکه مشهد با گسترش و توسعه‌ای که در جمعیت انسانی دارد حتما با مشکل مواجه خواهد شد.

وی افزود: در مسیر ارتفاعات شاهد این بودم که تمام گروه‌های سنی از این مجموعه استفاده می‌کردند و با توجه به سردی هوا که مردم درحال استفاده از این مجموعه هستند، این موضوع نشان می‌دهد که مردم در هوای مطلوب بیشتر از این محیط استفاده خواهند کرد.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: در گزارش ارزیابی محیط زیستی این منطقه طرحی ارائه شد که خلاف محیط زیست بود و آن طرح رد شد، ما نیز مبتنی بر همین گزارش برای ساماندهی این منطقه کار را ادامه خواهیم داد. تجربه‌های خوبی در کشور داریم منطقه خوجین و سرخه‌حصار در قلب تهران یکی از زیبا ترین مناطق در تنوع زیستی و جانوری در دنیا است مشهد هم نیاز به این چنین فضاهایی دارد.

وی گفت: در ارتفاعات یکسری معارضاتی وجود دارد که امید داریم دستگاه‌های دولتی همکاری کنند و به دنبال مسائلی مانند ساخت مسکن نباشند، زیرا این محیط برای این کار نیست و باید مسائل طبیعی و محیط زیست حفظ شود. همچنین اگر قرار بر استقرار برخی تجهیزات است باید مشخص شود که برای هر دستگاه چقدر زمین لازم است که این قابل محاسبه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سلاجقه تصریح کرد: امیدوارم در بازدیدی که از این منطقه داریم و با نشستی که با گروه‌های مختلفی مردمی، مسئولان شهر و استان خواهیم داشت بتوانیم تمهیداتی برای این منطقه ایجاد کنیم و اگر قرار است این منطقه در رده حفاظت محیط زیستی قرار گیرد باید طرح به شورای عالی محیط زیست ارائه و در آنجا تصمیم گیری لازم انجام شود؛ امروز ارزیابی خود را انجام خواهیم داد و ارزیابی قبلی فنی مشاوران نیز وجود دارد همه اینها مبنا قرار داده می‌شود و تصمیم‌گیری انجام خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص سوخت مازوت در نیروگاه‌های توس، مشهد گفت: آخرین گزارشات را از اداره کل محیط زیست استان دریافت خواهیم کرد و اگر بحث آلایندگی وجود داشته باشد مطمئن باشید جلوی آن می‌ایستیم و نمی‌گذاریم مشهد همانند شهر تهران شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha