• جمعه / ۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401100200643
  • منبع : نمایندگی اردبیل

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:

انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف ضربه بزرگی به مجریان اندیشه لیبرالیسم زده است

انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف ضربه بزرگی به مجریان اندیشه لیبرالیسم زده است

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف ضربه بزرگی به تمدن غرب و مجریان اندیشه لیبرالیسم زده است.

سید حسن عاملی 2 دی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با تبیین ضرباتی که انقلاب اسلامی به تمدن غرب وارد کرده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در سه عرصه ضربه بزرگی به تمدن غرب و مجریان اندیشه لیبرالیسم زد. اول اینکه باعث شد آنها بسیاری از اصول لیبرالیسم و بندهای قانون اساسی خود را زیر پا بگذارند برای  حجاب جریمه گذاشتند در حالی که طبق اندیشه سکولاریسم اصحاب هر دین در انجام مراسم و آداب دینی خود آزاد هستند. برای مناره که از اختصاصات دینی ماست (برخلاف گنبد) رفراندوم گذاشتند و تخریب کردند. چون هم حجاب و هم گلدسته حضور و حیات اجتماعی و کارکرد اجتماعی دین اسلام را می رساند.

وی با بیان اینکه تفکر لیبرالیسم بر آزادی جریان اطلاع‌رسانی و آزادی بیان تاکید خاص دارد و بدون آن جامعه را مساوی با دیکتاتوری حتمی می داند، گفت: غربی ها تمام کانال های ایران را از ماهواره ها حذف کردند و تحمل روشنگری حتی با یک کانال ایران را هم نداشتند. این بدترین انصراف و استعفاء از اصول مسلم لیبرالیسم است. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به مسدود کردن شبکه های بین المللی ایرانی از ماهواره ها توسط اروپایی ها تصریح کرد: اروپا تمام کانال های بین المللی ایران و طرفداران ایران را از ماهواره های خود حذف کرده مثل کوثر، العالم، المنار، هیسپان تی وی و اخیراً پرس‌تی‌وی را نیز بست، یعنی می‌خواهند ملت خودشان و ملت‌های دنیا را کانالیزه کنند، از آن طرف دادشان بلند است که چرا ایران امثال اینستاگرام را بسته است، اگر بستن بد است از همه بد است و اگر خوب است باید از همه خوب باشد. اهل فن می‌دانند که آنچه اروپا انجام داده بر خلاف اندیشه لیبرالیسم و بر خلاف منشور اتحادیه اروپا و قوانین اساسی آنها است.

خطیب جمعه اردبیل با یادآوری محدودیت های آزادی بیان در رژیم طاغوت، خاطر نشان کرد: در زمان شاه ساواک که ساخته دست آمریکا بود واژه های خاصی به مطبوعات داده بود و گفته بود هر کس این واژه ها را به کار گیرد باید از دفتر روزنامه یک راست به زندان اوین برود.

وی اضافه کرد: نماد آزادی بیان در غرب این است که در آلمان از تمام روزنامه ها تعهد گرفته اند که یک کلمه علیه اسرائیل ننویسند، اگر کسی در حال حاضر در آلمان علیه ایران و روسیه مطلبی بنویسید فوراً مقام می‌گیرد و اگر صاحب مقام باشد و ذره ای از این دو کشور حمایت کند از کار برکنار می شود.

وی ادامه داد: دوم اینکه انقلاب اسلامی آنها را خلع سلاح کرد سلاح اصلی آن ها برای دخالت در امور داخلی کشورها ادعای حمایت از دموکراسی است، در حالی که به تعداد سال های انقلاب انتخابات برگزار شده است، در بعضی انتخابات ایران مردم ایران رئیس خبرگان را کنار گذاشتند. حضرت امام با بنی‌صدر مخالف بود ولی به رای مردم احترام گذاشت. آنها در برابر ایران نه تنها این حربه را از دست دادند، بلکه با صراحت گفتند مشروعیت دولت ها با صندوق آراء نیست، بلکه با نوع سوگیری بین‌المللی است.

عاملی با اشاره به دیدارهای اخیر سران کشورهای اروپایی با برخی از اپوزیسیون های ایرانی، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی باعث شد که روساء و سردمداران آمریکا و اروپا با کسانی از اپوزیسیون ایرانی ملاقات کردند که برای آنها وهن، ننگ و عار بزرگی بود.

وی در بیان سومین مصداق با اشاره به دیدار اخیر رئیس جمهور فرانسه با زنی که بانوان ایرانی را به بی عفتی دعوت می کند، گفت: عجیب تر از آن ملاقات مکرون با زنی ایرانی است که سال‌های متمادی است زنان و دختران ما را به بی عفتی  دعوت می‌کند.

وی در خاتمه افزود: رحم و دلسوزی در ۱+۵ یک وجود ندارد و لذا گفت و گو با آنها و انتظار انصاف و مروّت از آنها انتظار سختی است؛ چراکه مشاور ریگان این هفته گفت پوتین ساده لوح هست که خیال می کند در آمریکا مردی وجود دارد که  عرضه گفت‌وگو درباره معضلات جهانی را داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha