• شنبه / ۳ دی ۱۴۰۱ / ۰۷:۳۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401100200738
  • خبرنگار : 71553

عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران:

بزرگترین تولیدکننده زعفران هستیم ولی همچنان خام فروشی می‌کنیم

بزرگترین تولیدکننده زعفران هستیم ولی همچنان خام فروشی می‌کنیم

عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران گفت:بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا هستیم، ولی بهره‌برداری درست از زعفران را جا ننداخته‌ایم و هنوز خام فروشی می‌کنیم.

علی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا،  با بیان اینکه زعفران در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی در دنیا کاربردهای فراوانی دارد، گفت: طبیعتا خریداران به دنبال محصولات با کیفیت تر هستند بنابراین اگر می‌خواهیم بازارهای صادراتی را توسعه دهیم و در این بخش پیشرفت کنیم باید محصولات استاندارد به دست مصرف کنندگان و خریداران برسانیم.

وی افزود: کشاورزی که زحمت زیادی می‌کشد و یک مزرعه یک تا دو هکتاری خود را به درستی مدیریت می‌کند قطعا به‌دلیل جمع آوری به موقع محصول، فرآوری صحیح و خوب  قادر خواهد بود بهترین عملکرد و کیفیت را بدست آورد و حق او بیشترین حمایت و ارزش گذاری به محصولش است.

عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران تصریح کرد: در ابتدای برداشت محصول کروسین زعفران سرگل در بدترین  شرایط از ۲۵۰ بالاتر است، اما زعفرانی که چند سال در انبارها مانده  قطعا و بدون تردید میزان کروسین آن در بهترین حالت بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ خواهد بود. یک خریدار حرفه‌کای در هر کجای دنیا که باشد به این موارد توجه می‌کند و این طور نیست که ما بخواهیم نظرات غیر کارشناسی را بر بازار تحمیل کنیم و انتظار موفقیت هم داشته باشیم.

حسینی با بیان اینکه بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا هستیم ولی بهره برداری درست از زعفران را در کشور جا ننداخته‌ایم گفت: باید خام فروشی زعفران را کنار بگذاریم و از محصولات جانبی آن بهره برداری کنیم، زیرا خریداران ما در دنیا به دنبال ترکیبات زعفران هستند. همچنین باید استانداردهای ایزو در رابطه با ادویه و چاشنی را رعایت کنیم تا بازارهای صادراتی خود را از دست ندهیم. اگر انتظار داریم که زعفران ما را با بالاترین قیمت در دنیا بخرند باید استانداردهای دنیا برای تولید و عرضه یک محصول با کیفیت رعایت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۰-۰۳ ۰۹:۱۲

چون تمام دولت ها، از زمانی که من به یاد دارم فقط شعار دادند و حرف زدند و هیچگاه قدمی برای شنیدن مشکلات صادرکنندگان برنداشتند

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۰۳ ۱۸:۳۳

تا زمانی که صادرات به دست آقازادها و بدنه دولت باشد ما کشاورزان باید برده باشیم انشالله که به زودی زود زعفران کاران همه زمینهایشان را شیار میکنند

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۰۳ ۲۲:۱۶

لطفا به داد زعفران کاران برسید.نمی دانم چرا کار به این سادگی وکنترل بازار به نفع کشاورزان،این همه اهمال کاری می شود.ایران گنجینه غذایی جهان است.خواهشا یک حرکت سودمند انجام دهید.

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۰۳ ۲۲:۵۰

سلام من‌ تولید کننده زعفران هستم بیست و پنج ساله اهل نیشابور ولی هنوز نفهميدم چرا زعفران ما باید باکمترین قیمت وبا بیشترین هزینه تولید بشه ولی تربت این جوری نبسته نه برداشت ما باتربت سنجیده میشه ولی قیمت گل ما همیشه کمتره ما گل رو کیلویی دویست وبیست هم فروختیم حالا هم جهاد پول نمی ده بگید ما چه خاکی بسر بریزیم

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۰۴ ۰۸:۲۳

دلیل خام فروشی نداشتن مهارت دربازاریابی وبرندسازی وتبلیغات است واین ناشی ازحضورچندین ساله افرادی درراس هییت مدیره هااست که کاردان نیستندوصندلی هارااشغال کرده اندوبجای خلاقیت وایجادمهارت فقط منتظردولت هستندوچندین سال است این حرفهاراتکرارمی کنند