• شنبه / ۳ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401100300795
  • منبع : نمایندگی مازندران

معاون عمرانی استاندار مازندران اعلام کرد:

کمک‌های بلاعوض دولت در راه مناطق سیل‌زده مرزن آباد

کمک‌های بلاعوض دولت در راه مناطق سیل‌زده مرزن آباد

ایسنا/مازندران معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران از ارائه تسهیلات بلاعوض دولت به مناطق سیل‌زده غرب استان خبرداد و گفت: در دو هفته آینده با توجه به بودجه‌ای که به مازندران می‌رسد حمایت‌های دولت را به مناطق سیل‌زده غرب استان داریم.

به گزارش ایسنا، رضا علیخانی در بازدید از مناطق سیل زده مرزن آباد، با اشاره به خدمات به موقع مسئولان در ساعات نخست پس از سیل غرب مازندران ، گفت: ایجاد ارتباط راه‌های مواصلاتی، وصل شدن برق، مخابرات، آب مناطق سیل‌زده و اکنون ایجاد نظام سکونتگاهی و کسب و کار ایمن پایدار برای اهالی این مناطق در اولویت کار مسئولان استانی قرار داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر راه دسترسی و مواصلاتی مناطق سیل‌زده غرب مازندران از شرایط مطلوبی برخوردار است، تصریح کرد: حدود ۸۰۰ متر از راه‌های سیل‌زده آسفالت و ۳ کیلومتر دیگر زیر سازی و هموار شده است به طوری که تردد به آسانی و با کیفیت مطلوب انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: دو پل مواصلاتی در روستاهای «واسپول» و «پولادکوه» با هزینه ۲۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد که قرارداد احداث این دو پل با پیمانکار بسته شد و در روزهای آینده پیمانکار تجهیز کارگاه را اجرایی می‌کند.

این مسئول سکونت، کسب و کار و معیشت مردم این مناطق را از دغدغه‌های مهم دانست و افزود: در این زمینه مردم مطالبات به‌حق و به‌جایی دارند و ما به‌عنوان مسئولان استانی وظیفه داریم به‌نحو مطلوب به نیازهای مردم پاسخ دهیم.

علیخانی با بیان اینکه روستاهای «واسپول» و «پولادکوه» در بستر و تهدید رودخانه قرار دارند پیش‌بینی می‌شود دوباره دچار سیل‌زدگی شوند، اظهار کرد: ما ناچار شدیم در تصمیم گیری اولیه نسبت به انتقال ساکنان این روستاها به نقطه دیگر اقدام کنیم.

وی افزود: اکنون در مرحله فرایند محیط زیستی، منابع طبیعی و مراحل اداری آن هستیم تا با مسائل فنی و تخصصی نسبت رفع این چالش‌ها و حل مشکل مردم منطقه اقدام شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران به تسهیلات و کمک‌های بلاعوض از سوی دولت به مناطق سیل‌زده غرب مازندران اشاره کرد و گفت: در دو هفته آینده با توجه به بودجه‌ای که دولت به استان مازندران می‌دهد امیدواریم این موضوع محقق شود.

این مسئول با اشاره به خسارات وارد شده سیل به دامداران و کشاورزان و برخی واحدهای آبزی پروری، یادآور شد: برای این بخش هم تسهیلاتی در نظر گرفته شد تا کمکی برای آسیب دیدگان این حوزه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha