• شنبه / ۳ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401100300833
  • خبرنگار : 50126

سرپرست ثبت احوال استان خبر داد:

دپوی ۱۱ هزار قطعه کارت ملی هوشمند صادر شده در ایلام/ ثبت ۲۹۸۶ ازدواج و ۷۹۱ طلاق از ابتدای امسال

دپوی ۱۱ هزار قطعه کارت ملی هوشمند صادر شده در ایلام/ ثبت ۲۹۸۶ ازدواج و ۷۹۱ طلاق از ابتدای امسال

ایسنا/ایلام سرپرست ثبت احوال استان ایلام گفت: ۳۹۱هزار و ۱۰۰ قطعه کارت ملی هوشمند تحویل مردم شده و ۱۱ هزار قطعه کارت آماده تحویل در دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال دپو شده است.

«نجم‌الدین خسروی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان کهن ثبت احوال در ۱۰۴ سال پیش در چنین روزی با صدور اولین شناسنامه برای خانمی به نام فاطمه ایرانی توسط دفتر سجل احوال دارالخلافه تهران تاسیس شد و این سازمان در یک قرن و اندی به درستی در ثبت وقایع حیاتی پیشقدم بوده است.

وی با بیان اینکه شناسنامه سند هویت و تابعیت افراد و تنها سندی است که اجازه اعمال حق و ادای تکلیف به تک تک افراد می‌دهد، تصریح کرد: شناسنامه صحیفه‌ای است که وقایع تلخ و شیرین همچون تاریخ تولد، تاریخ ازدواج، نام فرزندان، طلاق یا مرگ همسر و سرانجام روز وداع صاحب آن با امور دنیا در آن ثبت می‌گردد.

فعالیت ۱۳ اداره ثبت احوال و ۱۹ دفتر پیشخوان بخش غیردولتی در ایلام

خسروی ادامه داد: در حال حاضر اداره کل ثبت احوال استان ایلام با ۱۳ اداره مستقل و یک نمایندگی و ۱۹ دفتر پیشخوان بخش غیردولتی در سراسر شهرستان‌ها و بخش‌های استان به هموطنان خدمت می‌کند.

 سرپرست ثبت احوال استان ایلام تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال  از  کل جمعیت ۶۰۷ هزار و ۷۳۵ نفری استان ایلام  ۴۶۷ هزار و ۹۵۵ نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند بوده اند که ۴۵۹ هزار و ۶۵۰ نفر درخواست کارت ملی ارائه کرده‌اند.

۱۱ هزار قطعه کارت ملی هوشمند آماده تحویل

خسروی با بیان اینکه در این مدت ۳۹۱هزار و ۱۰۰ قطعه کارت ملی تحویل مردم شده است، گفت: ۱۱ هزار قطعه کارت ملی هوشمند آماده تحویل در دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال دپو شده است.

وی تصریح کرد: حدود ۷۰۰۰ نفر یعنی کمتر از یک درصد کل مشمولین تاکنون هیچ اقدامی برای دریافت کارت ملی هوشمند نکرده‌اند.

تعویض  ۲۸هزار و ۱۱۰ شناسنامه

سرپرست ثبت احوال استان درباره کل شناسنامه‌های مکانیزه صادره گفت: ۳۳۵ هزار و ۲۴۵ شناسنامه مکانیزه صادر شده و ۲۸ هزار و ۱۱۰ شناسنامه تعویض شده است.

خسروی تصریح کرد: ۱۲۴ هزار و ۴۰۵ نفر تاکنون برای تعویض شناسنامه اقدام نکرده‌اند.

ثبت ۵۵۷۰ واقعه ولادت در ایلام   

وی گفت: در ۹ ماهه امسال ۵۵۷۰  واقعه ولادت در استان  ثبت شده که ۲۸۷۳ نفر پسر و ۲۶۹۷ نفر دختر بوده‌ و تعداد ولادت در هر ماه ۶۱۸ و در هر شبانه‌روز ۲۰ نفر و در شبانه روز ۸۴/. بوده است.

ثبت ۱۹۷۵ واقعه وفات

وی با بیان اینکه در این مدت  ۱۹۷۵ واقعه وفات ثبت شده که ۱۲۰۰ نفر از فوت شدگان آقا  و ۷۶۳ نفر خانم بوده‌اند، تصریح کرد: در هر ماه ۲۱۹ رویداد و در هر شبانه روز ۷ رویداد ثبت شده است.

۲۹۸۶ ازدواج و ۷۹۱ طلاق از ابتدای امسال

سرپرست ثبت احوال استان ایلام تصریح کرد: در این مدت ۲۹۸۶ واقعه ازدواج و ۷۹۱ واقعه طلاق ثبت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha