• شنبه / ۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401100301079
  • خبرنگار : 50562

یک ناشر:

اعتماد مخاطبان به آثار تالیفی کم شده است

 اعتماد مخاطبان به آثار تالیفی کم شده است

ایسنا/خوزستان یک ناشر با انتقاد از سانسور و کم‌خواننده شدن کتاب‌های تالیفی گفت: مشکل از سانسور و خودسانسوری است که منتج به سلب اعتماد مخاطب و افت فروش کتاب‌های تالیفی شده است.

آتوسا حصارکی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که اعتماد مخاطبان به آثار ترجمه نسبت به آثار تالیفی بیشتر شده است، اظهار کرد: سانسور تا حدودی در نبود استقبال مخاطبان از آثار تالیفی جدید دخیل است و چون چاپ آثار ترجمه با محدودیت و سانسور زیادی همچون کتاب‌های تالیفی مواجه نیست گرایش ناشران نیز به آن‌ها بیشتر است.

وی اضافه کرد: می‌خواهند تا هر آن‌چه را از اثر و محتوای اصلی می‌رسد را به همان شکل به خواننده داخلی منتقل کنند که با توجه به آشفته‌بازار بازار نشر، متحمل کمترین زیان شوند.

او با ابراز تاسف بابت استقبال کم مردم از کتاب‌های تالیفی اظهار کرد: هم‌اکنون بیشتر مخاطبان ترجیح می‌دهند فقط از نام‌های خارجی و حتی نام‌های ایرانی شاخص و معروف کتاب بخوانند.

بیشتر بخوانید:

برابری حقوق زن و مرد دغدغه‌ مهم زنان داستان‌نویس است

این ناشر با تاکید بر این مطلب که تالیفی که با حذف و سانسور همراه باشد نمی‌تواند حرف اصلی نویسنده را به خواننده منتقل کند اظهار کرد: برخی مواقع مولف از چاپ کتاب خود به دلیل سانسور پشیمان می‌شود و یا اینکه به جبر خود را به یک فضای بسته محدود می‌کند و کمتر به سراغ عرصه‌هایی که به ماجراجویی و جسارت نیاز دارد می‌رود.

حصارکی ادامه داد: استادانی هم که کتاب‌های‌شان به‌صورت تالیفی منتشر می‌شود آن‌هایی هستند که هم‌اکنون تدریس می‌کنند و این آثار کتاب‌های معرفی‌شده‌ای هستندکه دانشجو به‌ نوعی ملزم به خرید آن‌ها است.

او همچنین با بیان اینکه کتاب‌های متعددی هستند که اصول داستان‌نویسی در آنها رعایت شده اما بار ادبی و پیام خاصی ندارند تاکید کرد: در چاپ و نشر کتاب، باید اثر دارای محتوای ادبی خوب، در اولویت چاپ قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha