• شنبه / ۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401100301192
  • منبع : نمایندگی سمنان

در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار می‌شود:

ایده‌پردازی و سازه‌سازی با الهام از کویر در سمنان

ایده‌پردازی و سازه‌سازی با الهام از کویر در سمنان
عکس تزئینی ست- قنات

ایسنا/سمنان به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان دومین دوره از رویداد "ایده‌پردازی و سازه‌سازی با الهام از امکانات کویر" تحت عنوان جشنواره دست سازه های کویر با هدف احصا و پرورش ایده‌های دانش آموزی و دانشجویی در مدارس سمنان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار می‌شود.

دکتر سمانه‌بهرامیان، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، ۳دی‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: شناسایی و پرورش استعداد، دانشجویان و دانش آموزان و تقویت روحیه شور و نشاط در بین بین آنانها و..از مهمترین اهداف برپایی این جشنواره است.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل‌ بالای استان سمنان، به لحاظ موقعیت جغرافیایی و کویری بودن این منطقه، برگزاری این رویداد در این استان در حوزه کویر و با عنوان ساخت دست سازه‌های کویر و ایده‌پردازی با استفاده از امکانات کویر برگزار می‌شود.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان به برگزاری اولین دوره این مسابقه با محوریت کویر اشاره و خاطرنشان کرد: اولین دوره این مسابقه سال ۹۸ و همزمان با همه گیری کرونا به صورت مجازی برگزار شد و با استقبال متقاضیان همراه بود.

بهرامیان بااشاره به جدی بودن معضل کم آبی در کویر مرکزی ایران و خصوصا استان سمنان ادامه می‌دهد: در دور دوم برگزاری این جشنواره با توجه به بحران آب در منطقه، نگاه‌ها معطوف به معضل  کمبود آب خواهد بود.

وی اضافه کرد: این مسابقه در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی برگزار می‌شود و محور اصلی ایده پردازی و ساخت دست سازه‌هاست.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان به ضرورت حمایت از ایده های برتر اشاره و اظهار کرد: تلاش ما بر این است که با تشکیل کارگروه‌های تخصصی از ایده‌های برتر و ایده‌هایی که قابلیت اجرایی شدن دارد، حمایت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha