• شنبه / ۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401100301280
  • منبع : نمایندگی اردبیل

 عضو شورای شهر اردبیل:

معابر منطقه ۴ شهرداری نیاز به بازگشایی دارد

معابر منطقه ۴ شهرداری نیاز به بازگشایی دارد

ایسنا/اردبیل عضو شورای شهر اردبیل گفت: معابر منطقه ۴ شهرداری اردبیل نیاز به بازگشایی دارد و انتظار می رود شهرداری جهادی اردبیل به بازگشایی این مناطق ادامه دهد.

ابراهیم صفری ۳ دی در جلسه شورای شهر اردبیل با بیان اینکه اقدامات جهادی شهردار اردبیل در خصوص بازگشایی تعدادی از معابر در هسته مرکزی شهر و توافق هایی که در این محدوده با هدف کاهش ترافیک انجام گرفته شده است، قابل تقدیر است، افزود: بعد از بازگشایی ۱۸ متری سلمان آباد طی سال ۸۲، در منطقه ۴ هیچ تعریض و بازگشایی صورت نگرفته است و تقریبا دو سال است  بازگشایی حداقل یک خیابان در منطقه۴ درخواست کردیم اما متاسفانه هیچ اقدامی را در این خصوص شاهد نیستیم و از شهردار جهادی اردبیل درخواست داریم نسبت به بازگشایی این مناطق نیز اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان اینکه بیش از یک دهه است در مناطق حاشیه شهر و مناطق کمتر توسعه یافته هیچ تغییراتی زیربنایی و توسعه عمرانی نشده است؛گفت: خوشبختانه به همت و تلاش شهردار جهادی اردبیل امسال زیرسازی و آسفالت ریزی در این مناطق انجام شد که این عملیات نسبت به هرسال افزایش یافته است. مردم اهالی این منطقه قدرشناس هستند و ضمن تشکر از اقدامات شهردار اردبیل انتظار دارند تا توجه ویژه ای به این مناطق شود.

عضو شورای شهر اردبیل همچنین با تاکید بر تعیین تکلیف زمین هایی که سالهاست بلاتکلیف مانده اند از جمله زمینهای متعلق به آموزش پرورش،بهداشت و درمان و ورزش؛ بیان کرد: در سالهای اخیر در محدوده آرامستان میراشرف اداره بهداشت و درمان بیش از ۲ هزار مترمربع زمین داشت که متاسفانه این زمینها قطعه بندی شده و بفروش رسید.اخیرا هم ۵۰۰ مترباقی مانده و هرکسی شبانه اقدام به ساخت کرده اند و وقتی برای گرفتن انشعاب اب و گاز و برق به شهرداری مراجعه میکنند با مشکل روبه رو هستند.نه شهرداری حقوقش را میتواند بگیرد نه آنها مشکلشانش حل میشود. لازم است این مشکل در این محدوده حل شود.

وی در مورد رفع مشکل در زمینه صدور پروانه ساخت زمینهای مشاع که مثلا اشخاصی بصورت دونفره یک قطعه زمین خریده اند و بین خود تفکیک کرده اند اشاره کرد و گفت: زمانی که نفر اول برای اخذ پروانه به شهرداری مراجعه میکندبایستی هزینه پروانه نفر دوم را هم پرداخت کند و ناچارا چون نمیتوانند ان هزینه را پرداخت کند بصورت غیرقانونی احداث میکند و این امر منجر به شکایت و درگیری و ... می شود که انتظار میرود راهکاری برای این مشکل اتخاذ شود تا با تمکین بر قانونی مشخص هرکس سهم خود را که قرارداد تفکیک دارد پرداخت کند.

رئیس کمیسیون حقوقی و امور ایثارگران شورای شهر اردبیل تصریح کرد:گاها تعدادی از همکاران ما که سالهای سال است در شهرداری خدمت کرده اند و بازنشسته شده اند به ما مراجعه می کنند و درخواست اشتغال فرزندانشان را دارند که از شهردار محترم خواهشمندیم در زمان جذب نیرو، جذب فرزاندان این همکاران را نیز مورد توجه قرار دهد.

وی همچنین با بیان اینکه اقدام شهردار اردبیل در خصوص فاضلاب مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه یافته و همکاری با اب و فاضلاب یک اقدام شایسته و قابل تقدیر است؛ افزود: مشکلاتی از سوی شهروندان مطرح میشود که بعضی از شهروندان جهت وصل به انشعاب اب و فاضلاب به اداره اب و فاضلاب مراجعه میکنند که در نهای به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده میشود و چون این ساختمانها در مناطق کم برخوردار بدون پروانه احداث شده است و مجبور به پرداخت جریمه و تخریب هستند لذا نمیتوانند به شبکه فاضلاب وصل شوند که خواهشمندم مشکل این شهروندان نیز مرتفع شود.

صفری با اشاره به ترافیک سلمان اباد بعنوان یک معضل جدی افزود:مردم این منطقه با مشکل روبه رو هستند و لازم است برای کاهش ترافیک نیز اقدامی شود. عضو شورای شهر اردبیل به بازگشایی سیدصدرالدین اشاره کرد و گفت این بازگشایی با همکاری مسکن و شهرسازی در حال انجام است و نیاز به همکاری شهرداری است تا ترافیک ان منطقه کاهش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha