• شنبه / ۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401100301306
  • خبرنگار : 50039

معاون استاندار گلستان عنوان کرد:

لزوم تعیین متولیان آرامستان‌های گلستان/ اقدام برای جمع‌آوری گنجینه اسناد استان

لزوم تعیین متولیان آرامستان‌های گلستان/ اقدام برای جمع‌آوری گنجینه اسناد استان

ایسنا/گلستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بر بهبود وضعیت آرامستان‌های گلستان تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های متولی باید برنامه‌ریزی کنند تا همه آرامستان‌های استان متولی داشته باشد.

سیدعلی مهاجر ظهر امروز ۳ دی‌ماه ۱۴۰۱ در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان گلستان با بیان اینکه ایثارگری و احساس مسئولیت کارکنان ثبت احوال مبین درستی نام‌گذاری این روز برای ارج نهادن از زحمات این مجموعه است، اظهار کرد: اهمیت و حسایست نوع کار این سازمان سبب شده تا افراد شریف، پاکدست و امین همانند یک خانواده در این مجموعه کار کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه با تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر کارکنان، چهار دسته از اطلاعات جمعیتی استان گلستان جمع‌بندی و ثبت می‌شود، ادامه داد: این جلسه سومین جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان است که در آن دغدغه‌ها مطرح شد.

وی بهبود وضعیت آرامستان‌های گلستان را از مهمترین مطالبات ثبت احوال استان عنوان کرد و افزود: این موضوع از تکالیف مدیران کل امور شهری و روستایی است و باید برنامه‌ریزی کنند تا همه آرامستان‌های استان متولی داشته باشد.

مهاجر جمع‌آوری گنجینه اسناد و مفاخر گلستان را از ویژه‌ترین پیشنهادات اداره کل ثبت احوال استان برشمرد و خاطرنشان کرد: نگاه به وضعیت کشور در این حوزه نشان می‌هد که باید در جمع‌آوری گنجینه اسناد و مفاخر کشور اقدام تأثیرگذار صورت پذیرد.

وی تمرکز کردن در بخش گنجینه اسناد را از الزامات برشمرد و توضیح داد: در این زمینه باید اداره‌کل اجتماعی استانداری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس، سازمان برنامه بودجه استان و دیگر ادارت پای کار باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ثبت روز ۵ آذر را به عنوان روز گرگان در تقویم کشور یک کار مهم و ارزشمند دانست و تصریح کرد: با تلاش‌هایی که طی چند سال اخیر صورت پذیرفته هم‌اکنون همه شهروندان گرگانی و حتی هم استانی‌ها وقایع این روز تاریخی را شناخته‌اند و در محافل نقل قول می‌کنند.

گفتنی‌است، در پایان این مراسم از ثبت‌یاران نمونه استان گلستان با اهدای هدایا تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha