• شنبه / ۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۸:۲۰
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1401100301461
  • منبع : دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

فناوری؛ رویکرد اصلی بیست‌وسومین جشنواره پژوهشی ابوریحان

فناوری؛ رویکرد اصلی بیست‌وسومین جشنواره پژوهشی ابوریحان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به توجه بیست و سومین دوره از جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی به حوزه فناوری، از معرفی و تقدیر از دانشجوی فناور برای اولین بار در طول برگزاری این جشنواره خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر افشین زرقی با اشاره به برگزاری بیست و سومین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ارائه دستاوردها و گزارش عملکرد معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه به منظور پاسخگویی و تقدیر از پژوهشگران پرتلاش و منتخب دانشگاه، مراکز و دانشکده‌های فعال در عرصه پژوهش و فناوری است.

وی، تفاوت این دوره را با دوره‌های پیش، با توجه به شعار سال تحت عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، تمرکز بیشتر جشنواره را روی موضوع فناوری اعلام کرد و افزود: به همین دلیل برگزیدگان در حوزه فناوری، به لحاظ تعدادی و کیفی بسیار متفاوت از سال‌های گذشته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: در این جشنواره از اساتید در سه رده استاد، دانشیار و استادیار و در ۲ گروه بالینی و پایه، فناوران، مرکز رشد، شرکت دانش بنیان، دانشجوی فناور و محصول برتر تقدیر می‌شود تا پیام‌رسان این مهم باشد که در حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم، توجه به موضوع فناوری، اهمیت بسزایی دارد. همچنین از یک پژوهشگر ملی نیز تقدیر می‌شود که نشان از رویکرد ملی حاکم در این جشنواره دارد.

دکتر زرقی اظهار کرد: در این جشنواره به دستاوردها، ظرفیت‌های علمی، گسترش زیرساخت‌ها، رشد شرکت‌های دانش‌بنیان، محصولات تجاری سازی شده و تعاملات بین‌المللی در عرصه پژوهشی دانشگاه پرداخته می‌شود. در سال جاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اختلاف بسیار کم نسبت به دانشگاه علوم پزشکی تهران، در جایگاه دوم ملی ایستاد و این در حالی بود که دانشگاه سوم در عرصه پژوهش و فناوری با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اختلاف امتیاز بسیار بالایی دارد.

وی در همین راستا به توجه ویژه وزارت بهداشت به طرح‌های اثرگذار و مسئله محور پژوهشی در سال جاری، برای اولین بار، اشاره کرد و گفت: این شاخص از مهمترین اولویت‌های معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه بوده و بر اساس رتبه بندی وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این شاخص رتبه اول را کسب کرده است. در شاخص تحقیقات دانشجویی نیز به رسم هرسال جایگاه نخست از آن دانشگاه شد.

به گفته دکتر زرقی، در بیست و سومین دوره جشنواره پژوهشی ابوریحان برای اولین بار دانشجوی فناور برتر معرفی و از وی تقدیر می‌شود که این تصمیم در راستای سایر اقدامات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه در مسیر حمایت بیشتر از دانشجویان گرفته شده است.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، معاون تحقیقات و فناوری این دانشگاه اظهار کرد: ایجاد مرکز نوآوری ویژه دانشجویان در پارک علم و فناوری دانشگاه از دیگر اقدامات حمایتی دانشگاه از دانشجویان فناور محسوب می‌شود.

وی همچنین در پایان به افتخارات این دانشگاه در زمینه تولیدات علمی در سالی که گذشت و ثبت رکورد انتشار مقاله و استنادات، در کنار اقدامات شاخص پژوهشی دانشگاه نظیر افزایش تعداد مراکز رشد، توسعه زیرساخت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان، افزایش تولیدات تجاری‌سازی شده و تکمیل پارک علم و فناوری که در هفته پژوهش با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت رونمایی شد، اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha