• شنبه / ۳ دی ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401100301516
  • منبع : نمایندگی خوزستان

ترجمه عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزیده همایش ملی انجمن رسوب‌شناسی

ترجمه عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزیده همایش ملی انجمن رسوب‌شناسی

ایسنا/خوزستان ترجمه کتاب «رسوب‌شناسی و چینه‌نگاری سکانسی کربنات‌ها» اثر دکتر اکبر حیدری عضو هیات علمی گروه زمین‌شناسی نفت و حوضه‌های رسوبی دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید چمران اهواز برگزیده هفتمین همایش ملی انجمن رسوب‌شناسی ایران شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دانشگاه شهید چمران اهواز، «ولفگانگ شلاگر» استاد دانشگاه ویرج کشور هلند مؤلف این کتاب است که چاپ آن در اداره چاپ و انتشارات این دانشگاه انجام شده است.

ترجمه کتاب «رسوب‌شناسی و چینه نگاری سکانسی کربنات‌ها» از سوی دکتر حیدری عنوان کتاب سال انجمن رسوب‌شناسی ایران در محور ترجمه را کسب کرد.

دکتر اکبر حیدری در پیش‌گفتار این کتاب آورده است:

"در چند دهه اخیر که علم رسوب‌شناسی و مطالعه سنگ‌های کربناته در کشور عزیزمان ایران مورد توجه زمین‌شناسان قرار گرفته و پایه‌گذاری شده و چندین کتاب ترجمه و یا تألیف شده است. کتاب‌های چاپ‌شده به زبان فارسی تاکنون، اغلب بر مفاهیم سنگ‌شناسی کربنات‌ها و یا شناخت اجزای رسوبات کربناته متمرکز بوده و کمتر کتابی وجود دارد که با چنین دقت و تمرکزی رسوب‌شناسی و چینه‌نگاری سکانسی رسوبات کربناته را بررسی کرده باشد.

در ترجمه کتاب رسوب‌شناسی و چینه‌نگاری سکانسی کربنات‌ها تا جایی که ممکن بوده است تلاش شده است که امانت‌داری در متن اصلی کتاب حفظ گردد و کمترین تغییر در ساختار اصلی جملات ایجاد گردد و در کنار آن متنی قابل‌درک منتشر شود.

جهت دستیابی به هدف مذکور در مواردی که درک جملات پیچیده و دشوار بوده است چندین بار با مؤلف و همکاران دخیل در انتشار کتاب اصلی تماس برقرارشده و سعی شده است که مفاهیم مدنظر نویسنده به‌درستی به فارسی برگردانده شود. البته در مواردی اگر خوانندگان محترم ایراداتی را بیابند، بسیار خوشنود خواهم شد که جهت اصلاح به مترجم اطلاع داده شود."

وی در ادامه نوشته است: "در پایان امید است که مطالب این کتاب بتواند کمکی برای درک و تفسیر بهتر رسوبات و سنگ‌های کربناته تمام عزیزانی باشد که در پهنه جغرافیایی پارسی‌زبانان گیتی در حال تلاش و مطالعه سنگ‌های رسوبی کربناته هستند."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha